Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a21n 66S82e16m35i75k 4384357912129

nekolikrat jsem v podobne diskusi narazil na tento argument: " Za jejich přítomnosti by komunisté nevyhráli volby v roce 1946, a v roce 1948 by proto pravděpodobně ke komunistickému převratu nedošlo"

Proc?

 Co je zakladem teze ze by Sydetsti nemci pokud by jim zustalo obcanstvi hlasovali pro KSC nejak podstatne mensim procentem nez tech 40% co komuniste obrzeli ?

jako ze pokud nekdo podporoval v poslednich volbach SDP, nevolil by pak KSC? 

nerozumim na cem je ta domnenka zalozena

0/0
13.12.2014 20:50

A49d97a68m 14S94t39a96v57a 5608927376751

"....mensim procentem ...: to je nesmysl lidí, kteří si  jenom vymýšlí pro své hloupé argumenty. Stačí se podívat na stranické složení německy mluvících poslanců v Národním shromáždění a prostudovat si složení radnic v těch tzv. Sudetech. Samí socani a komunisti! Jistě, ne jenom, ale převládali.

0/0
13.12.2014 21:00

B57o14h42u40m59i73l 25S84l54á39m42a 1979746418671

Volby v roce 1946 "bolševici" vyhráli jen těsně a čeští Němci by s nimi sympatizovali rozhodně méně než my. Je Rusové od Němců neosvobodili.

0/0
13.12.2014 22:37

A67d77a54m 34S14t61a48v19a 5488807116651

"...Srpen 1968 byl ještě větší ranou...": Blobánku, vy jste marťan a nebo jste slítnul z měsíce? Takový fráze pomýlených stalinistických bolševiků tu drmolit, to může fakt jen někdo mimořádně....  A dál,  pamatujte si, Evropa přezírá každýho análníka, jak se tu stalo zvykem psát. Dnešní ta vaše Evropa, tedy to EU, je parta vyhulených anarchistických marxistických násilníků, kteří si nezadají s brutalitou Daniela Cohn Bendita a lstivostí těch bolševických přisluhovačů jako ta britská baronka, A jak jste včera na Echu mohl číst, každý z těch  vykutálených marxistů  jen přemýšlí, jak dělnou Evropu jen co nejvíc trhnout. A protože jim je jasný, že u nás nejsou všichni jako vy, aby na jejich vyčuranou lstivost kejvli, tak nás, podle vás, přezírají. Zaplať pánbůh.

0/−1
13.12.2014 20:39

P51e97t18r 49S90k26á83c89e34l 6114929449

Zde diskutujeme o myšlenkách a skutcích, nikoliv o lidech, kdo a odkud spadl už vůbec ne. Takže, 

- rok 1968, bylo chybou USA, že se nás nezastali a svolili k příchodu tanků - přiznala to nedávno i Madeleine Albrightová. 

- možná Vám vychovatelé zamlčeli, že ve "zlatých" šedesátých létech se naši konstruktéři kolem prof.Meduny snažili a výsledkem byla Š 1000 MB. S parametry srovnatelnými s tehdejším Renaultem R 8. Naše šperky byly ve světě žádané, např. křišťálová váza byla v New Yorku na aukci vydražena za tisíce dolarů. Ze sklářské hlíny a žáru zhotovený výrobek. V roce 1967 jsem inkognito navštívil výstavku Exica ve Zlíně, pořádanou pro zahraniční zákazníky, v nejvyšším patře věžáku firmy Baťa. Takové boty (provedení, barva, design) jsem doposud v obchodech ani neviděl. Nosí je asi šejkové pod hábitem. 

Vodní turbíny se vyváželi do celého světa, mj. i do Brazílie. Ta nám platila kávou, kterou v Jihlavě mleli pro celou RVHP.

Takže rokem 1968 zase dosáhli toho, že naše firmy jim vyklidili světové trhy. Všechno je o penězích až na prvním místě. Ale to se nyní změní, počtvrté (roky 1938, 1968 a 1990) se napálit nenecháme. Bude líp.

0/0
13.12.2014 22:27

A77d61a76m 27S93t68a36v16a 5298977386891

Petře Skácele, zamyslete se, o čem s panem Slámou diskutuji. Tedy ještě jednou: o jeho vyjádření "...Srpen 1968 byl ještě větší ranou.." z kontextu vyplývá, že on to srovnává s Vítězným únorem 1948. To je závažná myšlenka. A to co pan Sláma vyjádřil je mimořádně závažné zkreslení dějin - přesně tak to prováděli, ano, opakuji se úmyslně,  stalinističtí bolševici, kteří si říkali pomýlení. Jak v době své slávy, tak v době své hloupé a logické bezmoci. Mimo jiné i ten jím zmíněný Smrkovský, jehož osudové mimořádně negativní a chybné politické rozhodnutí v květnových dnech pan Sláma vyjadřuje jako něco neurčitého. I to zavání zkreslováním dějin. Je to ovšem nesmysl na entou! V březnu 68 tento geroj nám ve Slovanském domě vyhlásil: Od teďka není v zemi cenzůra.... Nesmysl jako všechna jeho vyjádření a rozhodování. Mimo jiné právě on tímto žvástem navodil Srpen 68 - vaše embéčka a nějaké baťovky ....  Jestli tedy za únor 48 či srpen 68 vy  považujete pana Slámu, váš problém, ale není tomu tak.  O dalším se už raději nebudu rozepisovat.... k tomu 68. nevím o tom vyjádření paní M.A, ale pokud to prohlásila, je to naprosto nezodpovědné a jenom a jenom licoměrné, jako i leccos ostatního z její strany, najmě její politické rozhodování. Přes Jaltu a Postupim do perestrojky nejel vlak!!!

0/0
13.12.2014 23:03

A82d48a12m 71S94t64a32v91a 5788727586421

jehož osudové mimořádně negativní, chybné a vlastizrádné!! politické rozhodnutí v květnových.....

0/0
13.12.2014 23:11

P56e30t91r 16S58k57á77c42e75l 6604889359

Pokud jsem nestačil v dosavadní diskuzi se zmínit, uvádím zde:

Rozštěpení - oni dva pánové z jistého ústavu před rokem 1989 spolupracovali a ve spolupráci nepřestali ani po roce 1990. Poslední důkaz je jmenování rodinného příslušníka do diplomatické funkce jako odměna za podporu v kampani.Takže když zhasnou tel. kamery, jsou zase přátelé.

Komplexem méněcennosti trpí jak kdo. Rozhodně to nejsou majitelé či lodivodi firem, které exportují. Např. pan Blata v souboji s "velkou" Čínou, vyhrál. A takových jsou stovky, viz seznam 100 nejbohatších Čechů.

Nejsebevědomější byli naši předkové až do roku 1938, viz nadšení při mobilizaci.

Československo, pane Drtino, nezaniklo kvůli nevědomosti ostatního světa. Šéfové vlád všech mocností světa dobře věděli co konají, šlo o prospěch jejich firem, které vinou úspěchů firmy Baťa a dalších strádali. Prostě si nevěděli rady, jak nad nimi zvítězit v hospodářské soutěži. Tak se pole boje přesunulo jinam, podlostí tzv. "spojenců" jsme dopadli jak jsme dopadli.

Pana Beneše pan Baťa označil jako neschopného muže a tudíž po roce 1945 mu to pan Beneš "spočítal". Dodnes se rodina pana Bati oprávněně domáhá satisfakce.

S Němci zase máme kontakt, za kterým v článku smutníte. Víte jak těsný? Přes majitele, jejich občany, firem, novin atp. jsme tak provázáni a hádejte kdo z toho má profit? 

K české myšlence - souhlasím se všemi velikány Vámi uvedenými, až na posledního pna Havla. Při vší úctě, podle "Reportérů ČT"  nebyl ani schopen se postarat o majetek zděděný po svých předcích. Nechal zchátrat Barrandovské terasy, zoufale a marně hledal v zahraničí pomoc. Sám se neuměl přičinit, tak si nevěřil. Skutky přesvědčují a ne filosofování, které mohu po dvou letech poopravit, že?

K.H.Borovského též  zbožňuji, pan Havel jej trefně označil za antinormativního ve své době. "Není nad originalitu, každý po ní touží. Všichni chodí mostech, tož já půjdu louží", řekl (používal pro sebe pan Pecka, pekař z Chrudimi). Takže se zvedněme a pojďme louží...

0/0
13.12.2014 20:03
Foto

P10a71v91e53l 22D73v59o32ř10á79k 5599185774800

Tak nějak mě napadlo, že místo "z" mělo být "s" - nahrávka na vtípek se hodí. Jinak s Vámi souhlasím.R^

 Ale dobrou pověst po světě jsme mívali - za první republiky.

Západ se na nás musel začít dívat skrz prsty poté, co jsme (vinou ČNR) odmítli pomoc Pattonovy armády a posléze i Marshallův plán. O volbách v r. 1946 a tzv. vítězném únoru ani nemluvě.

A oba naši poslední presidenti - jeden pro smích studentům, druhý - raději nemluvit.

Může mít národ, který si do čela instaluje takovéto exoty, ve světě nějakou úctu?

+2/−1
13.12.2014 17:27

B28o38h46u69m52i98l 88S28l83á47m47a 1439986708491

Díky! Po roce 1845 se to "pěkně" sypalo, hlavně po jednáních našich demokratů v Moskvě. Jak to bylo s Pattonem úplně přesně nevím, prý tu posádku, kterou vyslal do Prahy, odmítlo pár komunistů, na které narazila, Byl mezi nimi Smrkovský, později jeden z vůdců Pražského jara, který toho s odstupem času hořce litoval. Víte toho víc, hlavně spolehlivě?

0/0
13.12.2014 17:44

B59o56h16u86m23i45l 94S92l40á48m65a 1979986208551

Opět překlep: po roce 1945.

0/0
13.12.2014 17:45

P49e41t97r 80S75k59á13c39e90l 6454359219

Taky děkuji, ale nemyslíte si, že odmítání nabídek po roce 1945 od našich tzv."spojenců" vyplynulo z optiky tehdejších nálad? Vy by jste přijal od někoho nabídky placené licence např. výroby autom. praček od firmy Westinghouse (stejná firma, co se znovu tlačí k nám) apod., když máte s ním špatnou zkušenost? Viz rozbombardování továren v Brně, Plzni a jinde proto, aby nám licoměrně mohli "pomáhat". Taktiky takového postupu jsou z historie lidstva známy, jde jen o to nenaletět vábení. Ostatní svět není nevědomý, jak se autor skrze Prokopa Drtina domnívá, to jen jeho vedoucí politici obratně zametají cestičky jejich firmám. Opak toho, co provádělo naše vedení státu po roce 1992. Z poslední doby viz jednáno Obamy ve věci zakázky pro Temelín.Taková malá zemička uprostřed Evropa a stojíme jemu za to?

Takže Vámi uvedené znaky chování našeho státu jsou jen důsledkem rozhodování mocností o nás bez nás, Mnichovem počínaje. V roce 1968 bylo chybou USA, že se nás nezastala a svolila k příchodu tanků - přiznala to nedávno i Madeleine Albrightová. No a po roce 1990 k nám od nich proudili existence, které málem přivedly ke krachu i světově proslulou značku Tatra.

Jistě se shodneme, že výkonný průmysl  (krachy firem ČKD, Poldui, Zetor aj.)je předpokladem moci a blahobytu každého státu. Takže pokud budeme mocní, můžeme pomáhat i lidským právům jinde. Opačně to nefunguje.

0/0
13.12.2014 18:08

P53e17t15r 73S40k59á61c59e30l 6134119899

Chybička (...Poldi,...)

0/0
13.12.2014 18:09

B66o81h43u53m38i13l 43S90l29á73m91a 1969126118881

Jak to všechno přesně bylo Mnichovem počínaje se už asi nikdy nedovíme. Těžko dnes už odhadovat náladu, jaká tu po roce 1945 byla - viz třeba Slováci po roce 1989 - byli víc vidět ti co víc řvali než většina "obyčejných" lidí. Taky nikdy neprohlédneme kabinetní poliitku, dokonce ani tu současnou.

0/0
13.12.2014 18:18

P73e10t53r 76S95k77á19c82e48l 6334439909

Nemusíme my zrovna na všechno přijít, pane Slámo. Jsou zde někteří, více informovaní než-li my. A charakterní lidé. Od nich víme, že před rokem 1938 naši vynálezci vyhrávali mezinárodní patentové spory a svět nám platil miliony ve tvrdých měnách! Jen za myšlenky našich lidí, nikoliv za vyvážené dřevo a jiné suroviny bez zpracování. Firma Baťa a další byli noční můrou většině firem ve světě v daném oboru, to nikdo neoddiskutuje. Takže co s námi? No prostě nás předhodit totalitě a tím se uvolní trh pro jejich firmy, víte? Víte, že v období okupace Německem bylo u nás skoro nemožné radikálně opravit dům, natož budovat nové domy s byty a/nebo kancelářemi? Takže hlavně na Západ od nás (včetně USA) si oddechla většina námi pronásledovaných firem. Nabraly nový dech, aby do Evropy zdecimované válkou mohly milostivě nabízet "pomoc" formou licencí. Viz autom.pračky firmy Westinghouse a další. 

A rok 1968 - jen vypichuji perličku. Vážně se uvažovalo (nemělo se tak nahlas), že kandidátem na prezidenta bude pan Jiří Hanzelka. Víte, jaký kvalitativní skok v reprezentaci naší vlasti (na niž všichni i po roce 1990 žehráme) by to pro nás byl? Od šéfů vlád až po podnikatele jeho a pana Miroslava Zikmunda znali v 80. (slovy: osmdesáti) zemích světa. Pokud Vy by jste byl šéfem některé vlády ve státech na Západ od nás, připustil by jste, aby Vás ve světě zastínil pan Hanzelka anebo by jste odsouhlasil příjezd tanků k nám?

Pravdu se dozvíme, věřte. Vlastně ji ani nepotřebujeme znát od našich představitelů, nynější moudří ji sice po kapkách, ale sdělují. Např. dr.Staněk z Brna v knize "Falzifikátoři a falzifikace českých dějin" uvádí naši historii na pravou míru. Prostě logické závěry, proti nim těžko současní manipulátoři těžko něco vymyslí.

Jo a díky za článek, bez něho by tato podnětná diskuze ani nezačala...R^

0/0
13.12.2014 19:29

S67l48a58v95o29m38í95r 89B18e76n68e84š 6612417910304

Je zajímavé, že takový eurohujer, jako jste Vy, píše o tom, že nás Evropa přezírá.

Copak při tom zcela jednostranném vymývání mozků před referendem o vstupu do EU jsme nebyli naopak přesvědčováni, že Evropa naprosto nikoho nepřezírá a že je to spolek veskrze demokratických a rovnoprávných států a národů? Jak to tedy je? Je to vzor té vzájemné úcty, nebo je to spolek, kde se někteří povyšují a jiní jsou přezíráni?

A pokud nás někdo přezírá, proč tedy jsme před tím referendem byli přesvědčováni o té naprosté rovnoprávnosti a vzájemné úctě?

+1/0
13.12.2014 15:47

B34o43h23u76m37i58l 71S84l29á58m34a 1929886718591

Jak je dnes zřejmé, po Listopadu jsme měli Evropu i Ameriku zidealizované. Pořád jsem ale "eurohujer", protože stále jsou na tom po všech stránkách líp než my. Snad jen vyjma jihovýchodních (katolických!) států, od Řecka po Portugalsko.

+1/−1
13.12.2014 15:58

S14l15a69v51o32m79í24r 94B76e73n14e98š 6642327830904

Pane autore, jestliže nám tady píšete o tom, že Řecko je katolické, tak bych Vám radil, abyste místo psaní nesmyslných blogů věnovat čas tomu, abyste si doplnil vzdělání.

+1/0
13.12.2014 16:03

B43o45h27u62m24i88l 30S24l39á89m86a 1209986788711

Je tam i hodně muslimů a ateistů, ale řeckokatolíci určují a hlavně vždy určovali hlavní směr, včetně morálky

0/−1
13.12.2014 16:14
Foto

M96a29r15i18e 80P56o71k50o96r54n28á 9275984630

A zase vedle - řeckokatolická církev je vlastně katolická církev východního obřadu, rozšíření na Slovensku, Ukrajině atd. V Řecku je řecká PRAVOSLAVNÁ církev, což je něco úplně jiného.

A k tomu - jsou na tom po všech stránkách líp než..... opravdu po všech? Vyjma jihovýchodní státy..... a šoupnete tam Portugalsko.

Jak pak mám brát vážně nějaké jiné vaše úvahy?

+1/0
13.12.2014 16:31

B53o72h30u96m74i43l 58S53l54á96m88a 1259496368921

Ne přes relativně drobné chyby, měl jsem napsat řečtí katolíci, a včetně pokleslé morálky - ta je dává víceméně do jednoho pytle. Proto jsou pro Evropu přítěží, včetně Portugalska

+1/−1
13.12.2014 16:52

P88e37t83r 77S93k42á12c45e27l 6744199869

Jak kdo měl a/nebo stále má Evropu a USA zidealizované. Pokud někomu nestačila zkušenosti roků 1938 a 1968, přidal se ještě vývoj po roce 1990. Ten by měl přesvědčit každého, tedy zvláště skutky našich neschopných chlapců ve vedení státu. Svými neracionálními rozhodnutími šli na ruku firmám konkurujících našim výrobcům. Zrušení zbrojovek bez předchozího a/nebo následného nastartování systému pro nahrazení výpadku výroby je pustý diletantismus, pan Baťa by tohle určitě nedovolil. Takže autora uvedeného rozhodnutí lze hodnotit stejně "vysoko", jako pana Beneše.

V uvedené roky (138, 1968 a 1990) nás naši tzv."spojenci" podrazili, pokaždé jinak, ale vždy se stejným výsledkem. Srazili nás na kolena tam, kde jsme byli dobří. Proto jsou na západ od nás na tom líp, tak mj. i díky nám a jim nadržujícímu spolku EU. Víte jistě, kolik ročně plyne od nás dividend k nim. Proto si průměrný pracující v Německu může dovolit ve čtvrtek končit dříve, odjet s rodinou někam a pokud je počasí, přijde až v úterý do práce. O důchodcích tam a u nás toho koluje po internetu dost. Takže byli jsme před EU a budeme i po něm. A počtvrté se napálit nenecháme od nikoho - ani od těch na Východě, ani od těch na Západě.

Buďme svorni, protože idee samotné jsou k ničemu. 

"Aby nám už konečně přešla slova do rukou" - K.H.Borovský.

0/0
13.12.2014 17:47

B72o76h64u69m70i12l 25S75l46á23m89a 1129146388471

Jak to říkala moje babička: poilitika ať svatá či proklatá, vždycky špinavá. Ale přece jen: některá méně, některá víc, A ta euroamerická přece jen...

0/0
13.12.2014 18:26

P75e59t21r 90S40k31á23c14e64l 6894429319

Všech babičky byly moudré, i ta Vaše. Naše zase říkávaly:"To by se za Rakouska-Uherska stát nemohlo, tehdy byl pořádek". Jako reakce na nešvary, které se tehdy děly a o podobných či stejných se nyní dozvídáme. Např. - aféra s účastí rodinného příslušníka pana Kaluse v dozorčích radách. Za I.republiky byly stejné poměry a jistý moudrý politikům vzkázal: "Když už jsou u koryta, ať žerou, ale ať nemlaskaj...". Ten poslední výraz se my tůůze líbí.

No a právě euroamerickému pojetí svobody se musí čelit, Evropa se má z čeho poučit.

Trochu odbočím - čemu se divíme, že USA tak či onak koná? Jaké geny kolují v jejich občanech a těch, kdo politiku USA řídí ( i z pozadí)? No přeci před 300 lety tam utíkali z Evropa i odjinud lidé před zákonem, před trestem. Z Afriky dováželi domorodce, ale pozor. Jen ty nešikovné, kteří se nestačili před příjezdem lodí ukrýt v pralese. Takže pokud geny přenášejí to, co věda objevila a platí to, čemu se divíme?

Ale vlastní suverenitu si ubráníme, u nás totiž nastolí vládu zdravý rozum. Třeba tomu pomohou i aktivity NEparlamentních stran (Občané..cz, Strana zdravého rozumu, www.stranazdravehorozumu.cz a dalších). A samozřejmě dobře informovaní a sebevědomí voliči, kteří dají důvěru jen těm, kdož se na současném marasmu nepodíleli.

0/0
13.12.2014 19:47
Foto

P68a21v70e83l 78D98v33o70ř79á76k 5419295544460

A nemyslíte si, že to přezírání si po právu zasloužíme?

Když jsme na půl roku měli v EU předsednictví, tak jsme jen dokázali to, že padla vláda.

A jaké kousky posíláme do EP? Pravý výkvět národa!

Podobenství o třísce a trámu v oku tu platí, a pořádně.

+2/0
13.12.2014 17:32

P27e52t23r 92S74k89á14c63e69l 6664639289

Souhlas. K výkvětu národa - požádal jsem jednoho lidsko-právního senátora o podporu v boji s nesmyslným posouváním hodin dvakrát ročně. Odpovědí mi byl jeho názor, že se nejedná o problém (on již tehdy chodil do senátu na 9.00 hod.). Víte kde skončil? Zastupuje nás v Bruselu. Doufejme, že odtud odejde do faktického důchodu, aby pokud možno neškodil, když už odmítá pomoc svým spoluobčanům.

0/0
13.12.2014 19:12
Foto

V56l50a63d60i15m79í68r 93Š16ť34a52s16t33n14ý 1141756955823

.....jaké kousky posíláme do EP? Milý pane, pořádně se po lavicích EP rozhlídněte, jsou plné neomarxistů, ultralevičáků, ekofašistů a podobné pakáže. O těch našich si nedělám příliš iluze, ale mezi ty nejhorší rozhodně nepatří

0/0
14.12.2014 7:02



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.