Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D21u74š23a18n 62R26a16p88k14o 1979244488732

Přečetl jsem si o těch voršilkách hodně dostupného na internetu. Je to ale spolek divných holek. Sudičky ale těžko, to jsou úplně jiné pusinky. Podle mě lakomé a mají rády peníze. Už asi vím proč mi teta říkala ať si třikrát jakoby odplivnu až potkám jeptišku. To bude asi proto.

+1/−3
13.12.2014 16:47
Foto

J21a91r69o76m23í78r 95P51e72t66ř19í95k 6374931729438

Náboženství je ve svém výsledku obyčejný hmotný byznys založený na strachu věřících ze smrti.

Kdyby to nebyl hmotný byznys, tak by např. katolíci nepožadovali tak obrovské hmotné majetky i peníze.

Navíc majetky, které vytvořili naši předkové, když museli nedobrovolně robotovat nejen na panském, ale i na církevním a odvádět církvi desátky.

Tohle všechno si současné církve "posvětily", když se jim nakonec intrikami ve Sněmovně podařilo prostřednictvím svých zástupců z ODS a TOP09 tento majetek přivlastnit.

Za toto našim církvím nálež hanba a opovržení.

+2/−4
13.12.2014 14:31
Foto

J41i51r86k67a 41O73u74l78i71c84k49ý 3887303711335

Řešil někdy někdo, jak jsi k majetku přišel ty? Jestli jsi zaměstnancům platil veškerý zisk, nebo sis něco ponechával? Jestli jsi privatizoval firmu v souladu s morálními principy? Neřešil a je to tak v pořádku. Nechápu, kde si tedy uzurpuješ právo kritizovat v tomto směru jiné.!!

+2/−1
13.12.2014 14:37

J16a44r70o94s87l68a10v 34M67a52t90o48u18š14e21k 5343325435553

Typický katolík.Nezajímá ho ani tak duchovno jako majetek(to je ten hlavní předmět kultu).;-);-);-)

+2/−2
13.12.2014 14:59
Foto

J72i56r36k79a 41O46u26l89i15c37k38ý 3177303111435

Právě, že já ten majetek tu neřeším, na rozdíl od mnohých rudých závistivců a pomlouvačů :-P

+2/−1
13.12.2014 15:01

J12a61r65o97s83l73a40v 27M29a24t50o35u66š74e59k 5593275545743

Pardon,hned jsem to nepochopil,že se ho vlastně ptáte na jeho vztah ke svému Bohu    .........jak jsi k majetku přišel ty?,,,,,,,,Vy jste přece katolický závistivec a pomlouvač a to je něco.Teď ještě tu a tam trochu myslet.?

+2/−3
13.12.2014 15:13
Foto

J97i75r79k63a 39O58u71l78i94c96k38ý 3447693471735

Kde jsem projevil závist a kde jsem šířil pomluvu?

+1/0
13.12.2014 15:15

V11i59l68é33m 59P80a41t39l17o65k90a 2209580256549

1) De facto majetek resp. příjmy, řeší finanční úřad, pokud chcete půjčku tak banka atd. Jinými slovy, jak příjmy potažmo majetek permanentně někdo řeší.

Je pravda, že některé právnické či fyzické osoby, podvádějí a tím okrádají ostatní, kteří hrají podle pravidel, to je špatně.

2) Za sebe můžu říct, že máme ve firmě stanovená pravidla a hodnoty. Jsou od počátku známá, odsouhlasená a akceptovaná, zaměstnanci znají výsledky hospodaření, princip odměn i můj zisk.

3) U křesťanských církví a zejména u katolické vidím velký rozpor z hlediska hodnot, četl jsem Nový Zákon, Ježíš kritizuje kupčení, hromadění majetku atd. Přitom církve se chovají jako korporace. Restituce podle mého názoru byl jen velký transfer státních peněz k soukromým institucím a k zainteresovaným spřáteleným osobám. S nápravou nějakých křivd to moc společného nemělo.

Právo mít názor je dáno tuším ústavou, deklarací lidských práv nebo tak nějak.

+3/−1
13.12.2014 15:19
Foto

J76i21r62k55a 12O66u32l97i36c48k21ý 3947453301905

To právo Vám ani nikomu jinému, pokud vím, nikdo nebere. Stejně tak i jiní mají právo na svůj názor.

Víte, já rozumím té námitce z bodu 3 Vašeho příspěvku, ale nesouhlasím s tím, co píšete. Především v tom směru, že nevidím jediný transfer peněz k zainteresovaným spřáteleným osobám. Pokud jej vy vidíte, budu rád, když na něj poukážete a když současně s tím podáte na příslušné osoby trestní oznámení.

Katolická církev je svými oponenty vmanévrovávána do situace, kdy by se měla vzdát svých nároků, které považuje za oprávněné jen proto, aby někteří přestali křičet. Jenže restituce jsou v tuto chvíli pouhým zástupným problémem. Útokům čelí Církev již od svého vzniku. Někdy větším, jindy menším. U nás novou vlnu útoků na Církv přineslo masarykovské Československo a především sám první prezident se svou špatně skrývanou nenávistí vůči ŘKC. Od té se nikdy nedokázal zcela oprostit a tím též, aspoň v mých očích, ponižuje velikost svého odkazu vynikajícího myslitele a humanisty.

Intenzita útoků na ŘKC pak pokračovala v době nacismu a pak i po únoru 1948. Obě tyto diktatury přinesli katolickému kléru mnoho utrpení, ponižování, mučení, internací i vražd. Přesto, nebo spíše právě proto, lze hovořit, že až na některé kolaborující jedince (jak s Hitlerem, tak s komunisty) katolický klér v těchto těžkých zkouškách obstál. Zvedlo to tudíž po roce 1989 zájem o církev, včetně té ŘKC, Proto někteří z největších bojovníků proti církvím museli nastoupit se zbraněmi těžkého kalibru. Dlužno k tomu dodat, že jim tuto snahu sama ŘKC a především její špičky, značně ulehčila. Byť se pedofilní skandály (a zde tvrdím, že jsou tedy řádně nafouknuté, ale tím nepopírám, že je to problém a že je to odporný zločin, i kdyby bylo takto postiženo jen jediné dítě) netýkaly téměř vůbec České republiky, byly v útocích i na českou a moravskou provincii ŘKC hojně a úspěšně používány, stejně tak jako mnoho dalších skutečných i domnělých zločinů.

+2/0
13.12.2014 15:32

V79i79l87é92m 72P10a90t92l93o93k66a 2469710966479

Proč bych měl na někoho podávat nějaké oznámení, nežaloval jsem ani ve školce, ani na základce.... udavači jsou mi z hloubi duše odporní. To rád přenechám těm, které to vzrušuje nebo mají nutkavý pocit, že konají dobro.

Navíc to bylo v rovině podvodu na voličích, TOP 09 ani ODS ani VV ve svých programech nic podobného neměli. Rozhodnutí bylo tudíž legální, ale z mého pohledu nemravné.

No a že se tam zainteresovaní budou velmi dobře živit to je naprosto logické, je to obyčejný byznys. Jen se ho neúčastním protože nechci.

Pověst ŘKC je především v jejích rukou, že je špatná za to Masaryk nemůže.

+1/−2
13.12.2014 15:49
Foto

J48i22r63k49a 29O27u81l24i45c16k78ý 3617413841485

TOP09 i ODS měly ve svých programech narovnání s církvemi jeko jeden z bodů. U VV to nevím. Tedy vnímám jeden z argumentů jako nepravdivý.

Pokud jde o to obvinění, které jste psal v předchozím příspěvku - pokud je Vám to odporné, proč jste tedy s tím vůbec začínal? Já se osobně domnívám, že nemáte v ruce nic, co by dokazovalo Vaše domněnky, ale cítíte potřebu si plivnout. Touto reakcí jste pak ale shodil i to dobré, čím jste argumentoval. Rv

+1/0
13.12.2014 15:56

V84i95l18é26m 85P21a32t65l51o53k84a 2279680616449

V základních prezentovaných tématech (klíčové body programu) a v diskuzích v médiích  jsem to nezaznamenal, je možné, že v detailech programů se o tom nějaká strana zmínila. Ale zde přiznávám, že to jistě nevím, volební letáky neschovávám a na netu se mi zpětně hledat nechce.

S čím jsem začínal? S názorem, že jde o byznys a transfer peněz a že se domnívám, že to bylo hlavní hybnou silou vyrovnání s církvemi. Ano, to si myslím. Bylo to politické rozhodnutí ne nelegální, já ho respektuji, ale nesouhlasím s ním. Na nikoho neplivu. Nikomu nezávidím.

Vyjadřuji svůj nesouhlas zejména v kontextu chudoba církve versus hromadění majetku.

Jak by bylo osvěžující, kdyby v dnešní materialistické a na majetek orientované společnosti, církev přinesla duchovní světlo, lásky, tolerance a odpuštění. Ale asi mají jiné starosti nebo zapomněli na svou misi. Opět se jedná jen o můj pocit. Nikomu ho nevnucuji.

+1/−1
13.12.2014 16:23
Foto

J30i59r10k88a 10O97u41l94i10c72k97ý 3647523851935

Psal jste o transferu k zainteresovaným spřáteleným osobám.

Chudoba církve je stále platná a je chudobou osobní (byť se najdou tací pastýři, kteří si s tím těžkou hlavu nedělají).

+1/0
13.12.2014 16:27

V48i59l18é55m 18P69a37t55l21o35k25a 2569210946439

Ano to jsem psal a také jsem opakoval, že ho (transfer) považuji zřejmě za legální.

Nejsem si jistý, zda chápete co tím chci říct. I když v textu jsem to podle mě přesně formuloval.

Jediný, kdo to reálně ohodnotí jsou voliči a to se už opakovaně stalo.

0/−1
13.12.2014 16:39
Foto

J98i22r62k10a 85O28u60l51i83c49k53ý 3107183521875

Ano, toho jsem si všiml, že lidem hýbe žlučí 0,2% státního rozpočtu ročně, který má jít na náhradu za nevrácené majetky církvím, ale částku v řádu procent státního rozpočtu promrhané obyčejným projedením jim nevadí ;-(

+1/0
13.12.2014 16:43

V55i79l79é57m 15P35a18t22l52o74k91a 2149870636849

Mě nic žlučí nehýbe. Jen jsem napsal svůj názor na motivaci spuštění celého procesu a (ne) komunikaci ve volebních kampaních.

Asi nejvíc mě zajímají rozpory mezi deklarovanými hodnotami a následnými činy a pak příčiny, které k rozporům vedou v celé škále a rozmanitosti včetně špatného vzájemného pochopení, lenosti, manipulace s davem, pokrytectvím, zbytnělého ega, fanatismu, strachu zatvrzelosti, mesiášského komplexu apod.

Rád si přečtu různé názory, tím se u mě rozhodně nikdo neshodí.

0/−1
13.12.2014 17:02
Foto

J51i29r10k66a 73O84u12l51i98c74k86ý 3177343161635

To hýbání žlučí byl obrazný příměr ve smyslu, jak moc se causa "církevní restituce" stala předvolebním argumentem.

+1/0
13.12.2014 17:04

V69i29l13é33m 78P45a75t62l89o18k89a 2109190356939

Přirozeně to jako obrazný příměr v tomto kontextu chápu :-).

Na výsledcích voleb se to nepochybně podepsalo.

Podle mě je to o ochotě široce a otevřeně diskutovat ožehavá témata a hledat chybu u sebe než u voličů. 

To je možné za předpokladu, že nejde o programové obohacení zainteresovaných politiků a za předpokladu, že voliči, kteří je primárně neobdivují nejsou považováni za občany druhé kategorie.

0/−1
13.12.2014 17:18
Foto

J24i72r87k98a 96O33u10l51i78c12k53ý 3377803811285

Víte, ohledně oné diskuse. Vnímám jako obrovskou chybu jistou neochotu předchozí vládní koalice k široké diskusi na toto téma. Na druhou stranu se této neochotě trochu nedivím. Sám vidíte, co mnozí odpůrci majetkového narovnání mezi státem a církvemi užívají za argumentaci. Vládu v té době už začal trochu tlačit čas. Ve volebním programu opravdu ODS i TOP09 měly otázku narovnání s církvemi uvedenou. Programové prohlášení vlády tuto ochotu státu se domluvit deklarovalo. V odborné komisi, kde zasedali jak politici, tak církevní činitelé, tak historici a ekonomové měli své zastoupení i opoziční strany. Minimálně tedy ČSSD. Fakt nevím, jestli tam měli zastoupení i komunisté. To takhle z hlavy neumím říci. Přesto ta komise došla k nějakému konsensu, na němž se shodli jak zástupci státu, tak zástupci církví. V momentě, kdy se vzedmula první širší vlna odporu veřejnosti, tak se své šance chopili právě socialisté a ve své podstatě popřeli nejen své vlastní fungování v tomto orgánu, ale popřeli i přes deset let starý materiál, který připravil tehdejší ministr kultury, zesnulý Pavel Dostál, kde se při narovnání počítalo se stejnou nominální částkou, jako dnes, tedy kolem 135 mld. korun (ale pozor, to bylo někdy na přelomu tisíciletí, tedy v dnešní hodnotě peněz šlo dokonce o částku mnohem vyšší) a začali prosazovat svůj princip jakéhosi fondu spravovaného státem i církvemi, z něhož by se církve platily. Na to církve odmítly přistoupit (a po zkušenostech s většinou veřejných fondů se jim ani nedivím) a tehdy nastal hlavní zlom a nejhlasitější kritika i ze strany socialistů. K této kritice, někdy i věcné, jako například v otázce osvobození od daně z převodu nemovitosti při prvním prodeji, ale přibývala i kritika méně věcná až osočující a sprostě útočná, včetně podávání nejroztodivnějších trestních oznámení na představitele vlády i církví.

Přesto považuji onu neochotu k diskusi za chybu, byť vyvolanou časovou tísní a roustoucí nenávistnou rétorikou části odpůrců tohoto zákona.

+1/0
13.12.2014 17:35

V27i83l16é88m 14P72a10t63l83o48k74a 2659190576829

Chyba to byla zásadní. 

Kdykoli se mi něco důležitého a nepříjemného nechce komunikovat kolegům zákazníkům a podobně, tak se mi to zpravidla s mnohem větší intenzitou vrátí. To je téměř přírodní zákon. Argument, že jsem to říkal a oni to nepochopili neplatí (alibismus), je to na mě abych si ověřil zda si rozumíme.

Jedno je mi jasné, není možné lhát a podvádět, abych měl na úkor někoho jiného prospěch, toho se držím

Druhá věc je vlastní pohodlnost, obavy atd. s tím bojuji jak jen to jde, i když je to těžké.;-D

0/−1
13.12.2014 18:04
Foto

J84i91r26k14a 60O23u29l35i18c39k69ý 3777343301355

Podobně to vnímám i u církví. Ani ony neudělaly vše k vysvětlování principů a důvodů toho zákona. A když už se k tomu rozhoupaly, v podstatě to už nikoho moc nezajímalo, protože vlak už byl rozjetý.

Církve v tomto směru promrhaly šanci, kterou měly i u médií ohledně vysvětlování majetkového narovnání mezi státem a církvemi. Jakmile pak začala až jistá hysterie kolem tohoto zákona, už se ani médiím moc nechtělo ten prostor církvím pro vysvětlování dávat. To byla obrovská chyba, z níž se musí církve poučit. Prostě tzv. PR činnost církví v tomto směru totálně selhala.

+1/0
13.12.2014 18:11

D18u94š80a71n 89R16a92p30k30o 1319234198142

Klídek, ono na ně taky přijde. Nic špatného není bez trestu. Sice ne hned, ale jednou budou taky muset máknout, aby měly, krasavice, na chleba. Bez práce nemůžou být nadosmrti koláče. Mladí jim to dají časem dost najevo.

0/−3
13.12.2014 13:37
Foto

J59i31r66k89a 92O94u27l61i20c75k31ý 3147963581975

To už tu taky bylo ... nic nového pod sluncem ....

Mimochodem, co si představujete pod pojmem práce? Myslíte, že řádové sestry nepracují?

+3/0
13.12.2014 13:41

J58a44r94o75s42l58a40v 79M84a47t67o76u90š70e95k 5823465145253

Místo toho aby sloužily Bohu,hrabou,jako slepice.Hamty hamty hamty,ať mame víc než tam ti.Směšné.;-)

+2/−3
13.12.2014 13:51

J74a85r72o78s84l38a13v 73M96a29t58o67u91š56e94k 5713855355473

Ostatně Bohem katolíků je Mamon.

+2/−2
13.12.2014 13:53
Foto

J75i54r29k51a 81O52u34l28i35c89k24ý 3917833981815

Jasný, běžně se modlíme:

Mamone náš, ať máme víc a víc, ať dělat nemusíme nic, jen hrabat ať smíme ....

Vy jste komunista i legitimací, nebo jen smýšlením?;-O

+3/0
13.12.2014 13:57

J83a21r84o64s19l46a39v 84M42a60t35o79u74š29e95k 5983205565973

Není třeba být komunista,aby člověk poznal podvodníky a darmožrouty.;-O;-OV;-O

+2/−4
13.12.2014 14:03
Foto

J38i69r54k44a 89O36u59l20i76c82k81ý 3367733671205

hcete tvrdit, že katolík=podvodník a darmožrout, nebo jak mám chápat toto prohlášení?

A komunista jste, užíváte jejich rétoriku a argumentaci ;-)

+1/0
13.12.2014 14:06

J72a83r85o30s26l11a46v 69M85a90t55o71u59š97e39k 5903145445853

Teď teprve jsem si všiml jak přesně jste popsal zájmy katolických živnostníků.Perfektní.

+2/−1
13.12.2014 14:19
Foto

J70i21r38k76a 94O38u59l35i61c11k59ý 3337603211645

A zájmy nekatolických živnostníků jsou jaké?8-o

+1/0
13.12.2014 14:21
Foto

J55i22r22k88a 40O96u90l98i67c53k44ý 3637103221465

Ano, líbí se mi, když pohrobci vrahů a zlodějů dělají z okradených zločince :-P

+2/0
13.12.2014 13:56

J91a77r91o87s96l97a44v 16M90a91t65o74u83š68e36k 5663935595943

Jinak byste asi v tom spolku nebyl.Jako zloději a vrazi jste nedostižní.Dokonce przníte i malé děti.;-D

+1/−3
13.12.2014 14:07
Foto

J51i27r77k24a 13O87u78l21i69c33k59ý 3737593231245

Pane Matoušku, jste si jist, že obviňujete z krádeží, vražd a prznění malých dětí skutečného pachatele?

Tohle je na přesdržku a kriminál, co jste právě napsal!!

+2/0
13.12.2014 14:10

J18a81r41o72s24l65a21v 15M30a96t74o32u17š40e41k 5853505135143

Chcete to snad popřít?To by bylo na kop do zadku a na kriminál.Rv

+1/−3
13.12.2014 14:16
Foto

J69i29r23k62a 87O10u28l85i74c82k41ý 3277153611685

To tedy chci popřít. Nekradu, nevraždím a malé děti neprzním

+1/0
13.12.2014 14:19

J60a53r35o31s45l38a40v 21M57a27t37o65u70š80e37k 5463195695543

Nehovořil jsem taky o vás osobně,ale o spolku ku kterému jste se přihlásil slovy "modlíme se ......"?

0/−2
13.12.2014 14:24
Foto

J52i94r93k29a 52O72u95l78i46c32k88ý 3787683691475

Hovořil jste konkrétně o každém, kdo se hlásí ke katolické církvi ....

+1/0
13.12.2014 14:25

J79a86r60o28s67l75a39v 17M65a44t60o43u56š15e46k 5453315575603

Kolik máte let?Upadáte totiž na úroveň dětí.Je to něčím zdůvodněné??

0/−2
13.12.2014 14:35

J18o73s65e34f 81N57o49v58a92k 7883677489684

zvastu, jak z rudeho prave, neprekvapis, autore. mimochodem ty predmety o nez se "sudicky" soudi jim mel zlodejsky stat vydat v roce 1990. ted je rok 2014, 24 let okradeni cekali, nez se zlodejsky stat uraci vratit jim, co ukradl a dodrzet tak svuj vlastni zakon, pak se obratili na soud. hrozne, jak jsou ti okradeni dneska drzi, ze.:-)

+3/−1
13.12.2014 12:58
Foto

J94i33r10k49a 85O89u11l77i23c87k37ý 3837913381495

Naštěstí (Rudé) Právo a pan polyhistor na to přišli a poukázali ;-)

+1/0
13.12.2014 13:14
Foto

J73i10r85k67a 30O18u61l73i24c62k78ý 3707283271455

Mícháte několik věcí dohromady. Voršilky podaly žalobu na určení vlastnictví souboru předmětů ve vlastnictví středočeského kraje na základě tzv. výčtového zákona z roku 1991. Se zákonem schváleným před dvěma lety to nemá nic společného.

Církevní představitelé, respektive většina z nich, rozhodně neobrátila duchovní hodnoty na materiální, ale jistě uznáte, že za "suché z nosu" nemůžete udržovat kostely, fary, další sakrální památky ve vlastnictví církevních subjektů, nemůžete provozovat téměř žádnou činnost, včetně té nejdůležitější, tedy pastorace a evangelizace ....

Současně ve svém spravedlivm rozhořčení ignorujete jeden fakt. Církevní subjekty své majetky již jednou získaly (většinou darováním a následným rozmnožením statků dílem správného hospodáře) a z jejich výtěžku financovaly téměř veškeré své aktivity, včetně těch aktivit, které dnes nazýváme charitou, sociálními službami a zdravotnickými službami. Pak přišel režim, který naprostou většinu těchto majetků sebral, celou řadu z těchto majetků nechal i zchátrat a zplundrovat a pohrobci oněch zlodějů a vrahů z před 65 let nyní mají tu neskutečnou drzost ještě hovořit o zlodějské církvi ....

+5/0
13.12.2014 11:55

B27o97h95u90m47i32l 14S95l59á40m55a 1819936848371

"Míchám" věci, abych upozornil na méně viditelné souvslosti. Církevní charita je nesystémová věc, skoro stejně jako u misek a zhohatlíků. Účelem je často jen dělat se dobrými, "dělat dobrou krev" a zakrýt daleko podstatnější fakta.

+1/−3
13.12.2014 12:04
Foto

J50i89r29k98a 84O92u12l10i27c59k42ý 3587853861175

Církev se ale nemá starat o systém. Ten má být nastaven světskou mocí, takže vyčítat církvi, že konáním charity dělá nesystémová opatření je, mírně řečeno, hloupé a člověka Vašeho rozhledu nedůstojné.

+3/0
13.12.2014 12:11

B29o82h60u76m69i39l 86S10l89á26m68a 1139366368731

Katolická církev je přece katolická neboli obecná. Hlásá obecně platné ideje, ale...

+1/−2
13.12.2014 12:18
Foto

J36i66r87k85a 21O87u51l28i41c51k25ý 3977783411155

Katholikos je z řečtiny a značí obecný, univerzální ....

Tentokrát jste se jako polyhistor moc neprojevil Rv

+1/0
13.12.2014 12:25
Foto

J73i27r18k52a 21O72u30l27i25c97k62ý 3887383821255

Mea culpa a omluva .... špatně jsem četl .... píšete, že katolická neboli obecná a já to omylem četl katolická nikoli obecná ....

Omlouvám se pane Slámo ;-(

0/0
13.12.2014 14:09
Foto

F89i75l73i52p 33Š74k69o10p74e28k 7772644294344

Ach jo...Vy jinak působíte podle Vašich blogů jako sympatický chytrý chlap...ale tohle je vážně ubohý...po miliontý to samé...

+2/0
13.12.2014 11:43

B54o41h18u68m84i51l 50S93l82á24m11a 1169496728861

Prosím konkrétně.

+1/−1
13.12.2014 11:46
Foto

F57i98l22i44p 25Š61k48o33p36e18k 7392134274424

Pokusím se najít čas alespoň na krátký blog...ale do komentáře se mi to asi nevejde a teď musím jít z domu... :-/

0/0
13.12.2014 11:47

B34o43h18u10m91i70l 66S54l30á52m40a 1749946918581

Kromě toho: u některých věcí je málo opakovat je donekonečna.

0/−2
13.12.2014 11:50



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.