Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

Mám ten film taky rád a stává se zase aktuálním, jak se Česko pomalu fašizuje. Co se týče Olgy Havlové - myslím, že tvoříte mýtus. Dělal jsem s ní v roce 1990 interview a zdálo se mi, že není schopna formulovat jedinou myšlenku mimo klišé typu: "musíme to udělat pro vlast". Dělali jsme s ní dva, ještě kolegyně, formální velmi zdvořilé interview, nebyla pod žádným tlakem, a působila vyděšeně, až jsem z toho dostal depresi. Co je to proboha za ženskou? myslel jsem si ještě dlouho poté.

0 0
možnosti

Havel - dramatik mě nikdy neoslovil. A mám pocit, že jeho hry se u nás ani ve světě moc nehrají.

Havel - disident mě zaujal víc. Jeho činnost v Chartě 77 a disidentství zaslouží obdiv. Jenže tento můj obdiv skončil ve chvíli, kdy se Havel stal politikem.

V prosinci 1989 byl Havel zvolen jednomyslně komunistickým parlamentem. Tehdy prohlásil, že prezidentem bude jen do prvních svobodných voleb - tedy do léta 1990. Jenže prezidentování se Havlovi zalíbílo, takže ve funkci zůstal.

V roce 1992 po parlamentních volbách se začalo rozpadávat Československo. Havel místo toho, aby se svou autoritou udržel společný stát, radši podal demisi a nechal premiéry obou republik, aby si stát rozdělili.

Po rozpadu Československa se ale Havel horlivě znovu hlásil do funkce - tentokrát prezidenta českého. A pro jistotu  v roce 1998, kdy kandidovbal podruhé, radši nechal zavřít do kriminálu poslance Sládka, aby nebylo ohroženo jeho zvolení. Havel pak byl zvolen poměrem hlasů 99:98.

2 0
možnosti
PT

P31e97t32r 29T13o64m83e15k

16. 12. 2014 13:12

Že se nestydíš nenávistníku.

0 1
možnosti
JS

Na paní Olgu Havlovou jste zapomněl autore. Ta byla lidsky kvalitnější než Dáša Veškrnová. To se vám ale nechodilo do schématu, který jste vytvořil. Rv

2 0
možnosti
BS

Omlouvám se, ale bylo to spíš kvůli stručnosti. Když jsme však u těch žen: nebyla i ona komplementem Havla? Stojícím na podobné morálce? Právě rozdílná morálka lidi často nejvíc rozděluje.

0 0
možnosti
Foto

Karel Čapek, by si podle mne  Václavem Havlem příliš nerozuměli. Karel Čapek ( humanista),  byl spisovatel  a dramatik světového formátu.  Jeho dílo je přeloženo do mnoha světových jazyků. To se o díle V. Havlovi říct nedá. Ten vynikl spíš na poli politickém - a to díky změnám ve "východním bloku." A Dagmar Veškrnovou ( Havlovou) bych se spisovatelkou a herečkou  Olgou Schenpflugovou také nesrovnávala.  Už i kvůli rozpjetím jejich zájmu - i intelektu. [>-]:-/

4 1
možnosti
JR

J74a84r34a 40R20a69n73k

16. 12. 2014 19:43

Mylite se, pani Pantlikova, ale na to byste musela zit v nekolika zapadnich zemich, Havel je znam vsude prave jako spisovatel a obdivovan za to, ze tu politiku vzal, i kdyz ne prilis stastne.

0 0
možnosti
PT

P95e27t15r 41T97o67m18e20k

16. 12. 2014 11:39

Beránku, umíš ještě něco jiného, než kopat do prezidenta Václava Havla, člověka jistě s chybami ale člověka, kterého si každý trochu rozumný musí vážit.

1 2
možnosti
ZB

Netykejte mi Tomku. Osobně si tykám jen s lidmi, kteří mají hodnotu a vychování.

1 0
možnosti
JE

Film jsem viděla dávno a na reprízu jsem se těšila. Musím říci, že napadání Čapka mi připomnělo dnešní napadání Havla. Jinak si myslím, že ti dva by si náramně rozuměli.

2 2
možnosti
ZB

O tom silně pochybuji, Čapek byl charakter.

0 1
možnosti
FS

Autore,to má být vtip,že?!

2 1
možnosti
AS

A15d14a92m 82S60t94a65v94a

16. 12. 2014 10:53

"...Čapek a Havel ...": Autore, vy jste fakt nic nečetl od Karla  Čapka? A ani od Havla? A vy neznáte život a dílo Karla Čapka?  Mně se už zdá, že jste ani nečetl nic od Masaryka a píšete o něm pouze o tom, co o něm napsali druzí. Vždyť vy tu srovnáváte nesrovnatelné! Hovorově nebe a dudy.   Zamyslete se už konečně nad sebou

3 0
možnosti
ZB

Jak vůbec někdo může dávat na roveň velikána Pana Čapka s člověkem, který něco hlásal, ale nechoval se dle toho? Hrůza a děs. Rv

2 0
možnosti
BS

Havel byl jen bohém, Jinak: můžete se s ním srovnávat? Neudělal jste v životě žádnou chybu?

1 1
možnosti
  • Počet článků 512
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1072x
Psycholog, polyhistor, publicista a spisovatel; zakladatel dobročinného vydavatelství Atelier 89, autor knih Milostné koláže, Základy muškaření a Zapomenutý prorok Tomáš G. Masaryk, editor knihy K.H.B. a T.G.M o svobodném myšlení, spoluautor knih Tomáš G. Masaryk, neomodernismus a Charta 2012 a Věrni zůstaneme. Články publikuje nejčastěji na Aktuálně.cz.

Seznam rubrik