Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62o92s59e30f 23P33a67v85e92l78k45a 5451857767402

Útokem na demokracii je spíš stálé omílání hloupostí o špinavé katolické církvi a nespravedlivé odluce církve od státu. Mediální prostředí naší společnosti brání lidem poznat pravdu. Pravda je základem demokracie. Jak může vládnout lid (demokracie) - když neví nic o vrazích a ničitelích našeho národa po 2.světové válce. (čtěte nejen http://www.szcpv.org/12/svedectvo.pdf; http://www.svedomi.cz/pribehy/rof_ceskoslovensko_pribeh_revoluce.htm#nvu)

"Ti kdo nás léta týrali, nás vyhazují z práce". Komunistická pravda vítězí - ta může k dosažení svých cílů lhát, hlavně když jdeme vpřed pro "dobro" všech(?). Tak to definuje váš marxismus. Cíle: rozvrat rodiny, náboženství, pořádku s majetkem a státu - vražedný anarchismus bez hodnot. Ta Nečasova vláda padla kvůli restitucím nebo chtěli dát dostavět Temelín Rusům? Sociální demokracie i další protirestituční aktivisté jen rozvracejí náš národ a hledají nepřátele tam, kde nejsou. Vaše "nepravda se prosazuje jen do té míry, kolik má za sebou silných paží", podívejte se jak média špiní církev. A je to právě jediná instituce, která stojí na straně člověka a jeho svobody až za horizont. Boží pravda zvítězí, jak zní celé znění naší prezidentské vlajky. Řád a pořádek nevzniká lhaním o historii. Myslím, že by byl lepší život, kdyby na pravdu došlo už na zemi, ne až po naší pozemské smrti nebo po rozvrácení našeho státu.

+2/0
17.12.2014 17:06

K54a24r40e15l 98S77t75r74n60a69d 5507557699126

Obvykle s Vámi pane Slámo velice silně nesouhlasím.Tentokrát karmaR^

+1/0
17.12.2014 15:01

O78l12g25a 24P80a44v78l39í80k70o50v86á 6854178687372

Politici to upatlali, daňový poplatník to zaplatí, byť většina poplatníků nemá s církvemi nic společného. Životnost církví v dnešní podobě je konečná, církve se stejně povětšinou orientují na světské statky. Umí bezesporu charitu, prostředky, které tam poplynou, mají smysl. Oni ti církevní hodnostáři stejně již spekulují, co prodají, co pronajmou a jak budou provozovat byznys, až ze státní kasy nic nepoteče. To bude zajímavý moment

0/0
17.12.2014 13:53

B22e33d70ř27i29c96h 80T35ě22š97í85n27s98k60ý 6712773971837

proč zajímavý do té doby než jim komunisti vše zabrali to dělali už spousty staletí

+1/−1
17.12.2014 14:15
Foto

F24i75l30i31p 14Š42k60o25p42e68k 7632224904674

Přesně...vždyť to je podstata restituci...aby už církve nebyly zavislej na státu a hospodarily si na vlastni pěst...nevěřící by meli byt rádi..par let se bude stav narovnavat a pak už z jejich daní nepůjde ani koruna...

0/0
17.12.2014 15:46

O16l33g56a 26P83a51v82l80í31k88o11v81á 6574618397302

Tak to je obludná demagogie: " pak budou nevěřící rádi, že z jejich daní nepůjde ani koruna". Realita je: " stát zpoplatnil daněmi své občany za něco, o co nestojí a co pro ně nemá žádný význam". Církve to hrabou a naznačují, že až vyschne zdroj, zase se ozvou. Církve jsou spolky, a tak jako jiné spolky, je mají financovat její členové a sponzoři.

+1/0
18.12.2014 14:52

B98e72d87ř12i92c91h 17T89ě28š38í65n13s63k22ý 6712103161287

plácáte nesmysly, stát sebral majetek a sám ustanovil že bude církve platit výměnou za ten majetek, jelikož chtěl kontrolu nad církvemi, jen stát zase musel rozhodnout že majetek vrátí a už církve nebude financovat, tak stojí situace, že to nevíte je jen a jen vaše chyba

0/−1
18.12.2014 15:52

O20l75g13a 54P92a55v11l43í54k40o29v31á 6834988847222

Pane Těšínský, vím co se dělo za komančů a vím, že církevní majetek převzal stát a církevní duchovní stát vyplácel. Církve v průběhu totality však také, vedle několika statečných duchovních (např. farář Toufar), docela slušně se státem kolaborovaly, v rámci tzv. "menšího zla". Duchovní úpadek občanů jde tedy nejen na vrub komunistů, ale i na vrub církví. Církve nejsou dnes představiteli duchovního života, pouze papouškují zastaralá dogmata a v situaci této zbytné činnosti získávají zpět majetky (nechť), ale i finanční prostředky na to, aby se z nich mohly stát výdělečné subjekty

+1/0
18.12.2014 17:41

J69i90ř33í 88L74i23e26t66a96v55e85c 8783269193279

KDU-ČSL se od katolické církve distancuje? To byste nám měl objasnit. Bělobrádek nikdy nic takového neřekl. Maximálně řekl, že KDU-ČSL nerovná se katolické církvi. Ale Vy jste to posunul hodně jinam.

+2/0
17.12.2014 12:05

B10o75h39u50m63i26l 53S78l42á11m59a 1479756698951

Mně to v osobní korespondenci vyjádiřll trochu jinak. Ale uznávám, že v zásadě máte pravdu.

0/0
17.12.2014 12:12

M53a65r27t51i51n 79Z76e27l52e95n58y 2467560469689

Neustále napadání církevního majetku bude asi dlouho na pořadu dne. Argumentace, že církev získala majetek nespravedlivě a měl by zůstat státu mi přijde ahistorický. Většinu majetku získala církev, kdy náš stát neexistoval a jednak nikde jsem neviděl procentní vyjádření kolik ho bylo získáno neprávem. To je jenom vytváření nenávisti ve společnosti. Naše společnost se neumí vyrovnat s různými podvody po roce 1989 a najednou chtějí řešit majekty získáné před xxx lety, když si neumíme zamést ani ve vlastním časovém úseku. Pokud převažuje názor, že měl být majetek státu, ptám se proč si stát nenechal pozemky, které mu zůstali po sudetských Němcích? Většina byla státem rozprodána. Myslím si, že je furt lepší majetek ve vlastnictví církve, než ve vlastnictví různých podnikatelů nebo státu, který by to stejně časem rozprodal spřízněným podnikatelům.  P.S ono toho majetku není zas tolik, oproti různým českým miliardářům, kteří to získali za 20 let a církve za 100ky let.....

+6/0
17.12.2014 12:02

B31o26h45u23m29i55l 54S58l31á94m26a 1219906878251

Oproti nercírkevním restitucím, "nápravám  n ě k t e r ý ch  křivd komunismu"?

0/−1
17.12.2014 12:14

M75a49r95t10i11n 29Z60e74l66e46n33y 2577850539149

Jaké konkrétní křivdy komunismu? Málo kdo dostal za 40 let komunismu tak přes prsty jako církev....

+3/−1
17.12.2014 12:40

M79a95r41t72i78n 42K12l61í50m50e98k 1179957561352

Zloději,se většinou jemu ukradené zboží nevrací....

+1/−4
17.12.2014 11:54

O68n84d39ř36e30j 18K50o55l45á49ř 1693515773751

Nechceme-li tedy vracet, nazveme původního majitele zlodějem.

+2/0
17.12.2014 11:59

M94a97r67t14i26n 25K29l78í28m18e81k 1729877541592

Souhlasím,z historických zdrojů je to zcela prokazatelné.

0/−1
17.12.2014 12:01

J22i64ř27í 40L77i47e28t59a33v94e38c 8493959333199

Jste totálně mimo nebo jenom provokujete.

+1/0
17.12.2014 12:06

M90a33r85t54i52n 40K12l79í41m15e88k 1669317531562

Chcete říct,že církev nabyla své majetky poctivě?:-)

+2/−1
17.12.2014 12:10

O30n94d95ř42e36j 15K33o46l96á56ř 1783185803301

Stejně poctivě či nepoctivě jako třeba Pražský hrad.

+1/0
17.12.2014 12:30
Foto

J85a79r81o93m97í90r 48P11e98t17ř71í19k 6834851359888

A Pražský hrad vlastní nějaký soukromník?

Pravděpodobně nás to čeká, když si některé budovy Pražského hradu katolická církev nárokuje.

0/−2
17.12.2014 12:46

O80n96d15ř75e73j 42K53o63l95á14ř 1673865873971

Pražský hrad postavila jakási organizace z nedobrovolných příspěvků národa a z práce chudých dělníků.

+1/0
17.12.2014 12:52

J72i31ř31í 59L54i35e17t71a32v62e17c 8293959873709

Ano, ale to byste si o tom musel něco nastudovat.

0/0
17.12.2014 12:44

J26a30r46o21s18l75a81v 13T15a55c52h35o28v97s93k33y 2612220114440

Vsak ona demokracie taky neni zadna posvatna krava. Zatim se jako nejzivotaschopnejsi ukazal feudalismus. Ten evropsky vydrzel vcelku v pohode pres 1000 let. Panstvi i truny byly dedicne, takze panovnik nebo feudal nemel potrebu je tunelovat, ale rozvijet. S dnesnimi technologiemi a tehdejsim usporadanim by nemuselo byt tak zle.

+1/0
17.12.2014 11:47

O49n87d34ř41e98j 80K18o73l51á67ř 1543465643921

S dnešní vzdělaností a vnímáním svobody by asi feudalismus těžko mohl fungovat. Snad jakási konstituční monarchie, kde monarcha hraje podobnou roli jako prezident. Ono to vlastně funguje dnes obráceně, kdy prezident sám sebe vnímá tak trochu jako monarchu a mnozí ostatní jej tak vnímají také, byť toto označení nepoužívají.

+1/0
17.12.2014 11:53

B78o82h31u74m79i31l 90S28l25á13m12a 1989886738371

Klasická obhajoba uzavřené společnosti

0/−2
17.12.2014 11:54

B39o55h16u93m53i31l 38S95l15á22m36a 1679176608461

Myslel jsem pana Tachovského. Konstitiuční demokracie vzniky hlavně v protestantských zemích, na rozdíl od dodnes nejen ekonomicky zaostalých zemí jihovýchodní Evropy.

0/0
17.12.2014 11:57

O10n15d69ř34e28j 21K11o86l42á79ř 1523305713301

Na váš názor máte právo. Nicméně obhajovat to, co s církvemi provedli komunisté v roce 1948 (a následujících), to je docela síla. Raději bych věřil na vaše historické mezery než na vaši podlost.

+3/0
17.12.2014 11:38

A38l98e91š 43J46a22v22ů47r51e21k 2712509850260

obhajujete znarodneni =  ukradeni majetku ??? Vy nejste antikomunista, vy jste komunista a obhajce zlodeju.

Ano, provedeni CR vzbuzuje otazky a i pochybnosti, ale v principu je vraceni ukradeneho naprosto v poradku. CK meli byt vyreseny jiz pred 15-20 lety, a ocenuji vladu Necase ze do toho konecne slapla a i pres to ze vedela, ze tim ztrati velkou cast volicu, jlavne tech co jejich nazor na ciirkev formovalo rude skolstvi ....

+4/0
17.12.2014 11:20

J62a52r62o82m66í77r 13N95o38v63o55t26n37ý 7679737241104

;-D;-D;-D

0/0
17.12.2014 11:22
Foto

J10a65r74o75m22í43r 34P69e48t34ř62í63k 6584621769348

Ano, církve v minulosti přišly k majetku vlastní prací, kdy církevní preláti dřeli na polích, v lesích a na stavbách kostelů.

Církevní robota, církevní desátky či další "dary" církvím je pouze komunistická propaganda.

+6/−4
17.12.2014 11:23

O84n34d88ř27e68j 62K92o27l42á70ř 1383875303831

Církve podobně jako panství, města, státy... Konečně poslanci si nepostavili svou sněmovnu, vláda svou Strakovku. Z našich desátků alias daní se staví kdeco. Je-li to ke společnému užívání, proč ne.

+2/0
17.12.2014 11:40
Foto

J53a73r37o20m70í83r 21P50e50t18ř37í22k 6284531499428

Poslanci jsou soukromými vlastníky budovy Sněmovny a vláda soukromým vlastníkem Strakovky?

0/0
17.12.2014 14:01

J79i10ř77í 90K51i43n83d96l 2408467713577

Pane Petříku, církev ke svému majetku přišla jenom, jenom dary. Darovaný majetek, dál dobrým hospodařením rozmnožovala. Zisk z majetku používala na vzdělání lidí,zakládala školy, starala se o nemocné, o oblasti zasežené morem. Poskytovala lidem práci, stejně tak poskytovala práci umělcům.  Víra v  v jednoho boha dal vzniknout státům. I náš stát vznikl na základech křes´tanství.   Naproti tomu komunismus nic nevybudoval. Vše co mohl ukradl. Dělnící v ukradených továrnách pracovali za podmínek, na který by západní dělník nepřistoupil a za směšnou mzdu. Nakonec komunismus nedokázal ukradený majetek rozmnožovat a opečovávat tak, jako církev. Co zůstalo z  komunismu. Milony mrtvých a umučný lidí, rozkradený majetek a to byl komunismus  u moci jenom historický okmažik.  Není na něm nic k obdivu, vzbuje jenom hrůzu. Církev za sebou zanechala věci, které dnes obdivuje celý svět a do dnes má dvě miliardy věřícícha každý rok dvě procenta věřícíh přibudou. Komunismus může věřit jenom pár pomatenců a blouznivců.

+5/−1
17.12.2014 12:29

B42o50h15u46m49i63l 79S87l36á47m91a 1919236448821

"Jenom, jenom dary" - bohužel, pustá nepravda.

+1/0
17.12.2014 13:03

J80i88ř55í 44L49i76e10t89a37v19e38c 8413199883399

Dokažto to na jediném příkladě. Ukažte na jediný kostel, na jediný pozemek, který nebyl církvi darován nějakým světským panovníkem. Přeji Vám úspěšné hledání.

+1/0
17.12.2014 13:33
Foto

J79a33r22o62m17í98r 12P90e72t63ř72í60k 6164411189848

Pokud chcete použít stejný klíč k získávání majetků, potom se musíme vrátit do dob feudalismu a všechno co zde existuje vrátit potomkům feudálů.

A potomci nevolníků by potom měli vymáhat po církvích a panovnících náhrady za robotu a desátky.

A s patřičnou valorizací, jak si to vynutily církve na našich daňových poplatnících.

Takto by to bylo dle Vás spravedlivé.

+1/−1
17.12.2014 14:04

J77i16ř59í 12L18i83e12t32a80v42e60c 8763369213329

Marxismus - leninismus máte zmáklej slušně.

+1/0
17.12.2014 14:06
Foto

J70a98r95o67m67í79r 59P37e83t77ř96í82k 6804761259928

Katolická církev ještě lépe.

0/−1
17.12.2014 15:21

J29i33ř60í 34Ř59e85z31n94í31k 4882812733485

A to světskému panovníkovi někdy něco patřilo, vše získal násilím, v nejlepším případě z daní?

0/0
17.12.2014 18:05

J35i63ř60í 41A12l61e19x73a 5496146275788

Ach jo, další komoušárna....

+1/0
17.12.2014 11:18

J75a34r20o11m30í55r 64N48o12v57o12t60n96ý 7209227741724

co to je církev?

0/0
17.12.2014 11:17
Foto

J46a90r77o62m45í52r 42P31e49t73ř62í82k 6834791299428

Organizace, která provozuje výnosný byznys s lidskými dušemi.

0/−4
17.12.2014 11:20

J55a83r61o20m92í10r 43N26o35v46o77t60n10ý 7449907491444

já vím

0/0
17.12.2014 11:23

J11i13ř23í 48L25i39e81t76a78v80e80c 8123649273779

Tak proč se ptáte?

+1/0
17.12.2014 14:24

O82n27d50ř36e60j 63K78o45l56á61ř 1373985743811

Dokonce tak výnosný, že kněží jezdí drahými limuzínami, jedí ve vyhlášených restauracích, fary mají vybavené saunami a vířivkami a jezdí každý rok na Maledivy.

0/0
17.12.2014 12:00
Foto

J31a15r82o23m48í82r 75P15e93t39ř53í79k 6424241299618

Tak Vatikán je samé zlato, milony ulitých eur a takový zámek v Kroměříži se svojí galerií má určitě hodnotu několika miliard. Zelená Hora ve Žďáru zrekonstruovaná z peněz daňových poplatníků, to jsou jen příklady.

K tomu sto miliard Kč z peněz našich daňových poplatníků, to už je na slušné živobytí, nebo ne?

+1/−2
17.12.2014 12:42

O24n69d28ř10e76j 82K92o63l88á79ř 1323675653861

Vatikán je určitě přepychový, na druhou stranu je otevřený veřejnosti. A současný papež se od přepychového života vyloženě distancuje, což je jedině dobře.

Arcibiskupský palác v Kroměříži je dalším důkazem o tom, že vysocí církevní představitelé se v historii přepychu většinou nebránili, spíše naopak.

Zelená Hora je liturgická stavba určená veřejnosti, je to nádherné umělecké dílo. Nijak nesouvisí s přepychovým životem jako spíše s povznášející krásou lidského ducha, který něco takového dokáže vymyslet a postavit. Kulturní dědictví.

Nicméně dnes jistě již musíte vidět první vlaštovky zbohatlých farářů, kteří jezdí v těch limuzínách, zatímco kostely jim padají na hlavu ;-D

+1/0
17.12.2014 12:51

B87o39h17u94m57i75l 96S87l26á44m11a 1779336208821

Papež František, kardinál Duka, mons. Halík aj.: nejsou to především pokrytci?

+1/−1
17.12.2014 14:23

B80e31d63ř26i94c46h 67T80ě73š14í47n21s29k34ý 6672593181497

ne nejsou

0/0
17.12.2014 14:28

L16i51b23o71r 47R66a52š63t35i52c82a 2971986585819

Prohnilý polyhistor neznající historii opět rozumuje :-)

+6/0
17.12.2014 11:06



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.