Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30i70c51h73a86l 92K52a88n47d10a 7190177633955

Opravdu nevím, jestli demokracii ničí kapitalismus. Avšak na mnoha příkladech je v naší zemi vidět, jak demokracii ničí socialismus.

+2/0
21.12.2014 14:05

J83a85n 34Š61v91a65d25l80e59n24k53a 9474529750

Přečetl jsem si nejenom ten článek, ale i související, třeba jeden, který pojednával o "participativní ekonomice". Nějak nechápu, proč pro komunismus vymýšlejí nové názvy. Opravdu nevidím žádný rozdíl mezi participativní ekonomikou a komunismem, asi proto se k ní tak vehementně hlásí členka KSČM Konečná. Lidi jsou prostě nepoučitelní. V minulosti komunismus nikdy nikde nefungoval a pokusy ho zavést skončily buď krachem, nebo odpornými diktaturami. Raději bych tedy pokračoval s osvědčeným tržním hospodářstvím. To nijak nevylučuje státní zásahy například proti monopolům či podvodům v hospodářské soutěži, ale nic víc. Hlavně proboha nehledejme nový model. Pokusy o jeho zavedení by mohly skončit dost blbě i proto, že by to zbytek světa udělat nemusel a nám by ujel vlak.

+1/0
21.12.2014 14:03

B43o75r19i67s 72O34n14d34e80r31k62a 1504818859324

Naopak snažme se najít lepší model! Tohle určitě není a nemůže být konec dějin. Ono kdybyste někomu v 12. století popsal dnešní dobu, tak řekne že je to nepřirozený nesmysl, jelikož společnost je zařízena dle "Tu rege, tu ore et tu labore". V předvečer francouzské revoluce by Vám také řekli, že "král je stát a my jeho věrní poddaní".

To, že se Vám zdá dnešní model zdá dobrý, ještě neznamená, že se mu budoucí generace nevysmějí jako něčemu primitivnímu a zaostalému.

0/−1
21.12.2014 15:34

J13i92ř60í 22K63i79n73d90l 2558727923437

Pane Onderko, trh a tržní hospodářství je stejně staré jako lidstvo. Nikdo nic lepšího nevymyslí, protože trh je přirozená věc a popohání pokrok kupředu.  Trh neboli výměna udělala z člověka přemýšlející bytost.

+3/0
21.12.2014 16:01

B49o20r37i30s 48O49n76d54e71r89k50a 1434398909584

Pane Kindle, ovšem trh a kapitalismus jsou rozdílné pojmy. To, že někdo něco potřebuje a jiný to dodá, na tomhle společnost skutečně stojí. Ovšem důležité je, na jakém základě se tenhle vztah odehrává. A já si nemyslím, že kapitalismus, a ať už Anglický z 1. poloviny 19. století, meziválečný nebo současné globální kasino, je to nejlepší, čeho lidstvo dosáhne. Popravdě nevím co to je, jestli nějaký komunismus, jestli se nevyhladíme a nezbyde tu pár spokojených Němců nebo třeba islám, ale skutečně nevěřím, že je to kapitalismus. :-)

0/−3
21.12.2014 16:12

J15i13ř97í 51K83i38n57d56l 2308917353877

Pane Onderko, kdyby jste řekl, na vysoké škole ekonomické, že trh a kapitalismus jsou rozdílné pojmy, tak vás v ten moment vyhodí. Kapitalismus je hanlivý název pro tržní hospodářství ,který vymyslel  Marx.   Větší blbost jste nemohl napsat. ;-D;-D;-D.

+2/0
21.12.2014 16:54

B94o69r83i63s 93O79n89d64e23r52k11a 1234108159404

Dobře dobře, tím pádem je tu kapitalismus odjakživa... Ve starém Egyptě existoval trh, a místní otroci určitě měli radost v jak pokrokovém ekonomickém zřízení žijí. Středověcí sedláci jistě s nadšením počítali po návstěvě trhu svůj kapitál. A ono, nikdo se necítil jako větší kapitalista, než když za Stalina navštívil moskevský trh...

0/0
21.12.2014 23:11
Foto

P60e23t51r 26Z81á71v30l67a87d56s30k19ý 5141903630161

Demokracie a kapitalismus jsou zcela mimoběžné vektory. Jedno bez druhého se snadno obejde.

+3/−1
21.12.2014 13:22
Foto

I37v23o 60C80i84l87i36c56h 1630482361454

Osobně bych šel dokonce i dál a řekl, že demokracie (díky spojení Gaussovy křivky a levice) kapitalismus ničí.

+4/0
21.12.2014 14:00

J61a12n 83Š51v78a96d96l42e78n75k52a 9254749110

Diktatura také kapitalismus ničí, protože vytváří nejrůznější klientelistická bratrstva oligarchů, což narušuje volnou hospodářskou soutěž.

+3/0
21.12.2014 14:04
Foto

I95v16o 72C69i85l72i59c46h 1720102481334

Takže se shodneme, že kapitalismus neničí pouze individuální svoboda spojená se zcela minimálním státním vlivem?

0/0
21.12.2014 14:08

J55a72n 85Š94v62a43d45l84e16n85k72a 9784409160

Shodneme se, že existuje spousta limit (ideálů), k nimž se můžeme snažit přiblížit, ale které jsou nedosažitelné. Reálný svět je určitým kompromisem.

+1/0
21.12.2014 14:11
Foto

I93v30o 37C61i69l44i15c83h 1900302821924

Leo Szilard prohlásil o demokracii toto:

"I když přijmeme zásadu skutečné demokracie, že pitomec má stejnou cenu jako nadaný člověk, je třeba zajít o krok dále a připustit, že dva pitomci jsou lepší než jeden nadaný člověk."

Nebo jinak řečeno:

"Definice demokracie: Devět z deseti účastníků hromadného znásilnění si akt pochvalovalo."

A právě o tom jsem v tom mém prvním příspěvku psal.

+2/0
21.12.2014 14:32

J62a63n 84Š25v38a83d12l54e51n34k55a 9824229190

Tento citát obsahuje logický klam. Z toho, že pitomec má stejnou cenu jako nadaný člověk, nikterak nevyplývá, že dva pitomci jsou lepší než jeden nadaný člověk. Jsou totiž různé druhy "ceny" či "hodnoty". Navíc demokracie není diktatura většiny, jak by vyplývalo z vašeho "jinak řečeno". Aby demokracie mohla fungovat, musí být naopak menšina respektována a musejí být respektována též určitá omezení týkající se důstojnosti lidského života (toto bývá zpravidla obsaženo v ústavní listině práv a svobod). Oba citáty jsou tudíž pouhou karikaturou demokracie - jak by demokracie neměla vypadat.

+1/0
21.12.2014 14:50

Z79d88e94n20e43k 92J38i78r77o38u18š21e39k 8130272714800

Nemáte pravdu. Dva pitomci = dva hlasy, jeden inteligentní = jeden hlas.

Když k tomu přidáte, že vymýt zbytek mozkovny je u pitomců podstatně jednodušší, než u člověka inteligentního, máte na průšvih zaděláno.

Současná demokracie začíná být pomalu v rozporu s osobní svobodou.

+4/0
21.12.2014 15:20

J65a21n 68Š80v80a98d89l56e87n76k85a 9644689730

Právě proto jsou tu ty zmíněné pojistky (omezení), a to právě proto, aby se demokracie nestala diktaturou většiny. Právě proto jsem psal o limitách a o reálném světě. Ale pokud chcete diskutovat o ideálních (a ve své podstatě nedosažitelných konstruktech), tak tedy dobrá. Jak byste si vy představoval ideální stát? Podle čeho by se určovalo, kdo má rozhodovat a kdo na to nemá právo?

+1/0
21.12.2014 15:25

J53i48ř60í 64K26i88n80d86l 2888647833847

Všichni mluvíte o kapitalismu, ale to je pojem, který byl zaveden marxistickou teorií pro negativní označení tržního  hospodářství. Názvy feudalismu, kapitalismus jsme si vymysleli my lidé. Tehdy nikdo nevěděl, že žije ve feudalismu a nebo v kapitalismu. Lidé žili stále v tržním hospodářství, které se vyvíjelo od první směny pazourku za medvědí kůži až do současné doby.  Prostě žije v ekonomickém systému, kde jsou výrobní prostředky v soukromém vlastnictví za účelem zisku.   Ukazatelem soukromého podnikání je dán prstřednictvím volné trhu, a to i cena práce je určována volným trhem a  nikoliv zásahem státu. Zásahy státu do volného trhu pokřivuje volný trh a takové zásahy se vrací státu zpět napřiklad krizí bankovní sektoru.

+2/0
21.12.2014 12:37

B55o16h26u53m97i36l 78S53l89á71m52a 1379986888141

A kapitalismus, víceméně neboli tržní hospodářství, poškozuje demokracii, kulturu, lidské mylšení, přírodu. Dnes by mělo jít hlavně o jistou byť neustále se měnící vyváženost a seberefexi. To ale odporuje lidské přirozenosti, zejména té primitivnější, která inklinuje k slepotě a bezuznosti - včetně pravicové a levicové.

0/−4
21.12.2014 12:54

J54i26ř52í 23K19i64n63d71l 2778487113827

Pane Slámo, pro rány Kristovy z vás čouhá komunismus jak sláma z bot. Položte si otázku kam  se posunulo lidstvo od doby co je tržní hospodářství. Jaký rozkvět vědy přineslo, jak posunulo kulturu.  Proč nikdy žádný dělník na západě neutíkal přes hranice k nám kde byl socialismus.  Co dal komunismu a nacismus lidstvu ?  Jenom zničení lidské životy, miliony mrtvých zničenou příprodu, zdevastovanou ekonomiku na pokraji bankrotu.  Jen pro vaši informaci tržní hospodářství existuje od doby kdy Homo sapiens směnil pazourek za kůži.

+6/0
21.12.2014 13:07

B98o78h31u14m95i95l 53S83l39á43m77a 1599846258831

Měl jsem asi napsat: kapitalismus dnes proměněný v autokracii...

0/0
21.12.2014 13:13

J81i94ř32í 65K36i83n28d41l 2728227693757

Co je to autokarcie ??:-)

+1/0
21.12.2014 16:06

V90i51l54é75m 58P34a95t54l20o49k48a 2419120456309

To bych řekl spíše plutokracie.

Ale je to jen hra se slovy.

0/0
21.12.2014 16:12

B32o20ř48e91k 37Ž93a79n81d75a 1540826749976

Feudalismus by podle názvu měl znamenat soukromé vlastnictví pozemků. Ve skutečnosti je tím myšleno nevolnictví, což byla středověká verze otroctví. S kapitalismem nevolnictví přímo nesouvisí. Tady vidím protipóly nevolnictví x demokracie.

0/0
21.12.2014 16:39
Foto

P80a46v58e90l 35M30a61c41h84a67č28e34k 5881702723

Celkem s vámi mohu souhlasit, až na ten závěr. Zejména zmínka o Zelených a jejich (snad) inovátorskému působení mi připadá být přitažena za vlasy, včetně zmíněných osob.

Co mne však zaujalo, je ne příliš frekventované hodnocení sociálního a vlivového dělení společnosti. Již mnoho let probíhá hromadění majetku v rukou velice malého okruhu osob, které jej používají pro své  ekonomické, politické a mocenské ambice. V dnešní době je tato nezmiňovaná transformace již ukončena a nám nezbývá než pouze sledovat působení agendy těchto megaoligarchů.

Nejedná se o žádné ilumináty, žádný NWO či jiný konspirativní spolek. Tito lidé svými aktivitami ovládli ekonomickou oblast života na této planetě v podstatě si již upevnili své mocenské pozice. Má to však významné nejen ekonomické, ale i sociální, demografické a další důsledky v životě lidském.

Nejde tedy ani tak příliš o to, jestli se kapitalismus přežil a že k jeho existenci je nezbytná demokracie. Vzniklo nové, dosud nedefinované a nehodnocené, uspořádání lidské společnosti, které přesahuje pojetí kapitalismu, jak je dosud definován a deformuje demokracii v jejím působení a výsledcích.

Toto se projevilo v minulých 25 letech i u nás. Nikoliv jako dopad celosvětového působení, ale jako tuzemský derivát celosvětových změn. Jak je u nás obvyklé, projevilo se to ve švejkovsko-kocourkovské variantě, tedy v syrové variantě malých po(lo)měrů. Nejsme natolik významní, abychom byli v centu zájmu světových hybatelů a proto i novozbohatlíci disponující světově nevýznamnými, tuzemsky však více než dostatečnými zdroji, mohli ovlivňovat vývoj události. 

Na naší (rádoby)demokracii se projevily její nedostatky v plné parádě a ukázali nám nikoliv co je kapitalismus, ale kam směřuje. Nikdo na to nebyl připraven a tak technologové moci a přeměn nainstalovali nejen způsob světově již překonaný, ale navíc naprosto imunní a obrněný proti nezbytně  korigujícím vlivům demokracie, kterou pro jistotu zmrzačili a zprznili tak dost křehkou rovnováhu

FUJ!

0/0
21.12.2014 12:30

J42i56ř90í 62K89i63n94d30l 2338297423807

Pane Macháčku, kolik lidí u nás je bohatých. Mám pocit, že je to malé množství. Pokud těmto lidem nedáme možnost při volbách se dostat do parlamentu, tak se tam nedostanou. Mohou věci jenom ovlivńovat prostřednictvím lobistů a to je tak vše. Pokud je ve volbách zvolíme jako hnutí Ano a ještě se radujeme, jak jsme dobře volili, pak si můžeme nadávat jenom sami sobě.  Do parlamentu jsme si zvloli mliardáře, který je i zároveń ministrem financí a jako takový může ovlnivit vše. V roce 1989 jsme vřil, že národ po zkušenostech s komunismem bude obzvláš´t optrný a nebude jen tak někomu skákat na špek a nenechá se oblbnout a jak je vidět nechá.

+1/0
21.12.2014 12:43
Foto

P21a69v77e30l 75M59a96c72h73a89č56e15k 5811832883

Píšete POKUD, ale vždyť to už se dlouho děje, to není nic do budoucnosti. A lobbying je překonán a pokud se projeví, je to pouze okrajová záležitost, možná i vypuštěná mlha.

To se vůbec netýká jen Babiše, copak to nevnímáte?

0/0
21.12.2014 12:46

J47i52ř30í 67K47i33n17d48l 2298637303837

Nezaznamenal jsem, že by podnikatelé typu Krejčíře, Janouška, Pitry ovlivńovali tento stát. Pokud máte tohle na mysli. Můžete mě vysvětlit jak to provádí ?

0/0
21.12.2014 13:10
Foto

P44a85v26e35l 71M92a48c50h70a17č47e52k 5741902963

8-o Evidentně sledujeme realitu jinak.

Tak např. míněný Janoušek prosazoval svůj vliv prostřednictvím Béma a dalších úředníků. Nebo snad není Praha součástí tohoto státu?

Pitr měl pod palcem úředníky, poradce i ministry-např. Langer, ... a vůbec najděte si další sám. Vlastně proč, když to nechcete vidět.

0/0
21.12.2014 14:43

Z98d52e98n85e79k 16J74i57r77o13u61š93e57k 8130312574650

Nevěřte všemu, co se píše. Ono to s Nečasem taky začalo zajištěnými miliony a kilogramy zlata. A teď se hledají účtenky na kabelky. Ovlivňování Béma Janouškem by dokázal pouze kmotr Kmenta, Ištván, nebo Šlachta.

0/0
21.12.2014 15:30
Foto

P54a74v62e86l 56M64a84c21h43a43č27e39k 5141762913

Neberu nějaké povrchní názory a objednané komentáře. Vycházím vždy z jednání a výroků dotyčných osob. Proto si mohu v klidu dovolit tvrdit, co jsem napsal. A vím, že to je pravda.

0/0
21.12.2014 16:02

J56i36ř18í 95K30i76n50d77l 2688377473327

Pane Macháčku, jak Janoušek ovlivnil Béma.? Co udělal Bém podle něj. Já si vždy myslel, že na magistrátu  je rada, která dává návrhy a zastupitestvo schvaluje. To všechno on ovlinil ? To přeci nemůže ovlinit ani Bém.

0/−1
21.12.2014 16:05
Foto

P19a97v89e46l 49M59a80c97h98a38č19e51k 5861242733

;-D

Promiňte, já se neudržel. To myslíte vážně? To jste tak naivní?

Vy si děláte srandu, že?

+1/0
21.12.2014 16:41

J45i72ř56í 27K73i35n68d47l 2318947343377

Nejsem naivní a myslím to vážně a mám o proti vám naprostou pravdu.  Nedal jste jeden jediný přílad, co v  Praze ovlnil  Janoušek:-)

0/−1
21.12.2014 16:56
Foto

P88a14v96e93l 58M19a42c74h23a52č95e77k 5791322783

Chcete soupis investic na území hl. města Prahy, které byly přiděleny vybraným firmám s upraveným limitem?

Chcete nadhodnocené částky jednotlivých fází Open Card?

Chcete vysvětlit, proč Blanka bude místo původních limitních cca 24 mld. stát cca 35 mld. Kč?

Chcete znát seznam firem, které dostaly nadlukrativní zakázky při opravách a údržbě obecného majetku?

Chcete vědět, kdo platil Bémovi jeho Himaláje?

Opravdu tohle a další po mně chcete?

Ano?

To si snad děláte srandu. 

;-D;-D;-D

+1/0
21.12.2014 17:07

J92i28ř26í 65K18i15n12d14l 2158217203727

Pane Macháčku,  tím jste chtěl naznačit, že pokud někde dojde nepravosti tak  se věc vyšetřuje. Kde jsou ti kapitalisté, aby tomu zabránili. Jsou to tedy pěkní žabaři. To za komusnmu a nacismus tam se kradlo a dokud strana nedala souhlas, nevyšetřilo se nic. Zjistěte si ověřená fakta kolem karty Opencard a také proč byl tunel Blanka tak drahý. Je to velmi jednoduché. Nechce to číst  a věřit všemu, co je na internetu. Jo a asi máte jako jediný informaci, kdo hradil Bémovi pobyt himalajích.:-) Dobrou noc.

0/0
21.12.2014 20:38

J95i49ř59í 68S51v24i32t91á93k 6116433597417

Podle mě tady kapitalizmus navěky nebude s vývojem společnosti bude lidstvo směřovat k nějakému zřízení které bude upřednosňovat robotizaci a úplnou automatizaci, zruší se peníze které jsou nástrojem zla a lidé budou k sobě tolerantnější. Nechci záměrně použít slovo komunismus přestože je to vývojové stadium po kapitalismu a socialismu které jsou jen přechodná stadia.

0/0
21.12.2014 12:17
Foto

P54a48v60e92l 75M78a47c50h55a75č29e14k 5381262313

Lidstvo jako organismus postrádá tolerantnost a ohleduplnost. Základními prvky je boj o moc, nesnášenlivost, netolerance a pod.

Nikoliv jedinci a nikoliv většina. Ale pouze výsledná charakteristika, kdy nakonec rovnováhu zajišťuje pud sebezáchovy a oblastní převaha pozitiv nad negativy.

0/0
21.12.2014 12:34

S85y98l91v81a 48Š45p45o34r62k83o54v62á 9576399840904

Mám docela jasnou odpověď na otázku z titulku: zcela jasně zničí demokracie kapitalismus. Protože díky "sociálnímu státu" si stále víc lidí zvyká žít  z nějaké formy státní podpory, je logické, že v demokratických volbách bude stále víc podporovat ty strany, které budou stále víc omezovat a ničit kapitalismus a zavádět socialismus...

+4/0
21.12.2014 12:08

B83o65h34u62m66i50l 20S38l42á72m32a 1499736408631

Není tu ale ještě důležitější možnost, že demokracii a vůbec život na Zemi zničí lidská "rozežranost"? Spolu se "slepotou", přemnožením  atd.?

0/−1
21.12.2014 12:15

S22y97l10v16a 93Š18p61o21r94k19o23v97á 9196319250894

sorry, ale odpovídat na ekologistické kecy mě nebaví - nemá to cenu, protože ekologismus je náboženstvím této doby, založeným na víře, nikoliv na faktech ;-D

+2/0
21.12.2014 12:17

B21o70h84u45m48i14l 62S63l44á87m63a 1499756238941

Jako například na faktu, že příroda dostává "zabrat"? Že někeré úkazy jsou již teď irreversibilní?

0/0
21.12.2014 12:21

B60o31ř29e41k 64Ž56a33n90d81a 1310536389536

Přemnožení bych řešil nucenou sterializací buďto všech nebo vysokofertilních etnik.

0/0
21.12.2014 16:41

B52o52r11i17s 26O81n20d78e88r93k25a 1184448459704

Berte to takhle. V Mekce kapitalismu, čili v USA tento rok 29 ze 100 největších společností vyplatilo svému řediteli více, než zaplatilo na daních. Zároveň velká část jejich zaměstnanců pracuje za minimalní mzdu, která už ovšem na západě k životu nestačí. Čili tu máme na jedné straně společnosti, které se vyhýbají placení daní, na druhé straně zaměstnance, kteří přestože pracují, nejsou schopni si zaplatit život. No jak tohle řešit?

0/0
21.12.2014 12:21

S15y54l22v45a 81Š23p62o76r88k89o60v42á 9866789120234

a můžete mi říct, co to má společného s otázkou položenou v titulku? Protože úpadek dnešního systému není způsoben podstatou kapitalismu, ale tím, že ho socialisté všech dtuhů barev natolik svými regulacemi a omezeníi zmršili, že vlastně už o žádný kapitalidsmus nejde

Navíc bych polemizovala s vaším tvrzením, že "... přestože pracují, nejsou schopni si zaplatit život.". Protože tam chybí jeden důležitý dodatek: nejsou schopni zaplatit ti takový život, který by se jim líbil

+3/0
21.12.2014 12:42

B93o74r19i21s 91O86n56d32e92r12k26a 1714368149324

Chcete říct, že ten ryzí kapitalismus Anglie 19. století je to pravé? Že bez všech těch "hloupých" nápadů, jako 8 hodinová mzda, dovolená, nemocenská atd. by to bylo lepší? A právě svým příspěvkem jsem poukázat, že se nám ten původní kapitalismus vrací. Doba kdy ředitel společnosti si může koupit každý den nové auto a jeho zaměstnanci jdou po práci polomrtví na rohlík se salámem ve slevě. Jistě, to auto si nemůže dovolit malý podnikatel, co 16 hodin denně maká, aby se měl lépe než ti, kterým dává práci. Páč ten je na tom nejspíše nejhůř. A taky jich ubývá a ubývat bude-to jsou ti praví kapitalisté.

A to tvrzení z konce, ono to teoreticky splývá. Nejsou schopni zaplatit dítěti školní výlet, nejsou schopni mu dát pořádnou svačinu do školy, nejsou schopni si zaplatit dovolenou... Protože nevydělají tolik, aby se jim život líbil.

No spíše než v kapitalismu žijeme v byrokratickém kapitalismu. S tím, že nám tu budou zůstavat jen ti co regulují, ti co vlastní a pak obrovská masa lidí na minimální mzdě nebo nezaměstnaní.

0/0
21.12.2014 13:29

S29y20l61v85a 37Š19p18o56r39k89o74v21á 9266649490334

no v 19. století se kapitalismu teprve rozívjel...co takhle kapitalismus meziválečné doby ČSR nebo kapitalismus 50.-60. let v USA? Kdy byl člověk ksutečně odpovědný za svůj život (a život své rodiny) - a stát pomáhal pouze těm "potřebným"? 

A dnes opravdu nežijeme v žádném kapitalismus, ale v socialismu (pozor - neplést s tím, co tu bylo před r. 89 - to byla jen komunistická verze - tedy cesta ke komunismu, žádný skutečný socialismus)

+2/0
21.12.2014 13:51

B98o85r80i30s 43O35n34d78e27r97k88a 1524788969894

No v historii se to opakuje neustále. Každá epocha má krvavé a drsnéí období, kdy se rozvíjí, poté období, kdy se to ustálí a většina je spokojená a nakonec období úpadku, kdy se zdroje přesunou do ruk malé skupinky. A tenhle stav právě probíhá.

Jinak, co chcete říct dělníkovi, který maká 5 někdy 6 dní v týdnu a stejně je rád, že je rád. TOhle přece nemůže být Evropa 21. století? Vyspělý kout světa, kde je obrovské číslo bezdomovců a nepřekvapivě ještě větší množství velkých bytů. Ano máme socialismus, ovšem už ne pro potřebné, ale pro skupiny, které si buď mohou dovolit dobrého právníka pro urážku, nebo je brání někdo, koho docela dobře živí jejich situace...

0/0
21.12.2014 14:17

B49o84r67i41s 32O35n92d73e13r84k28a 1784318269744

*volných bytů

0/0
21.12.2014 14:19

J39a67n 53Š78v26a84d55l83e88n92k84a 9814679390

V čem ten úpadek spočívá? Vidím tu úpadek Evropy, ale nevidím úpadek kapitalismu.

+1/0
21.12.2014 14:23

B30o65r76i42s 98O35n36d58e33r26k96a 1164228769444

Já bych ho viděl třeba v tom, že dneska už na vydělávání peněz nepotřebujete něco vyrábět, být v něčem dobrý, stačí si to naťukat do klávesnice nebo vytisknout. Ono třeba ten český miliardář Janeček(ten tak úplně nezapadá, páč je dobrý matematik a krásně si to spočítal) zbohatl na programu, který zdražoval všechno ostatní. Něco jakoby člověk přišel první do obchodu, koupil včechny rohlíky a pak je před obchodem prodával dráž. Jasně, můžete to udělat, můžete takhle zbohatnout, ale je to k něčemu tahle služba? A přesně o tomhle už dnešní kapitalismus je, není to o tom kdo vyrabí lépe, kdo levněji, ovšem kdo si dokáže lépe vytvořit peníze z ničeho.

0/0
21.12.2014 14:55



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.