Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96i55ř72í 28S43v13o67b23o60d25a 9485168273866

Můžete mně říci, jakým způsobem islám "opravil" judaismus a křesťanství? Korán klidně zaměňuje Marii (matku Ježíšovu), za Miriam (sestru Mojžíšovu). To, že obě postavy dělí nějaká ta tisícovka let Muhammada evidentně nezajímalo. O křesťanské Trojici píše jako o Allahovi, Ježíši a Marii. Do dalších podrobností nebudu zabíhat. Je zřejmé, že Muhammad vytvořil Korán podle toho, co kde zaslechl.

Také píšete, že "islám byl ve své době pokrokový". Opravdu? Během několika desítek let arabské muslimské armády úplně zničily Blízký východ a snížily počet původních obyvatel Egypta (tehdy již křesťanských Koptů) o neuvěřitelných 97 procent. Právě proto tak dokonale zmizela staroegyptská kultura. Muslimský dobyvatel Egypta Amr ibn al-Ás mezi lety 639 až 700 zcela vyvraždil obyvatelstvo Behnesy, Fajjúmu, Aboitu, Nikie a dalších měst. Nenechal na živu vůbec nikoho, ani ženy nebo děti. Pouze z jediného města, Cilicie, odvlekl ženy a děti jako otroky. Abú Bakr, první chalífa po Muhammadovi, udělal to samé v Sýrii a v celém prostoru mezi Gázou a Caesarejí. V Gaze zabil čtyři tisíce prostých venkovanů (křesťanů, Židů a Samařanů). Během několika desítek let Arabové pod vedením islámu vyvraždili naprostou většinu všech národů a kmenů Blízkého východu, Mezopotámie a severní Afriky. Jen díky tomu, že islamizace probíhala postupně, mohli arabští muslimové nějakou dobu těžit z velmi výkonných reliktů helénsko-byzantské kultury (z faktického výpalného). S postupnou islamizací byzantské a helénské elity emigrovaly benátskou cestou do Evropy a brali s sebou antická písemná díla - v řečtině a arabštině. V muslimském světě se klasická antická písemná díla nezachovala. Arabští vědci a umělci tvořili NAVZDORY islámu, nikoli díky islámu.

Muslimští dobyvatelé ovládli Pyrenejský poloostrov výhradně násilím. Tvrzení, že "Španělé na islám přestoupili převážně dobrovolně" je zcela nesmyslné. Když se zhroutil tributní systém (speciální daně pro nemuslimy), muslimská nadvláda ve Španělsku se zhroutila.

+1/0
13.1.2016 20:05
Foto

P40a60v10e10l 50D11v68o74ř98á62k 5139625694400

Obávám se, že jste vedle. Pletete si znalosti, které nám dala antika a ještě starší civilizace, s úpadkem arabského světa po příchodu Mohameda. Pokud budete pátrat po znalostech a objevech, které islamofilové přisuzují muslimům, zjistíte, že to vše už tu bylo před tím. Viz např. nedávné vykopávky v Turecku - megalitické stavby staré přes 10000 let (ano, deset tisíc).

Jaké objevy mohou vzniknout tam, kde je zakázáno zobrazovat cokoliv živého? Rv

+3/−1
13.1.2016 17:46
Foto

J46i23r61k51a 57O21u89l49i51c23k41ý 3667953211885

Eh, pardon, mělo být PLUS :-P

0/0
13.1.2016 18:27
Foto

K43a72r32e73l 40M88a46s22e52k 9304138729326

Jak jste přišel na to, že je někde zakázáno zobrazování čehokoli živého? Víte o nějaké zemi, kde nemají noviny, časopisy, kina či televizi zobrazující živé tvory? Nikdy jste neviděl fotku saudského krále nebo Chomejního? Rv

0/0
13.1.2016 19:26

J55i20ř25í 80S42v36o75b46o62d95a 9575168963906

Islám skutečně striktně zakazuje jakékoli ztvárnění živých tvorů. Jenže takový zákaz se opravdu špatně dodržuje, a to zvláště v dnešní době. Fotografie a film byly vzaty na milost.

Ovšem důkazem toho, že tento zákaz opravdu existuje, jsou například mešity. Jediná výzdoba, která je povolena, je ornament, tedy abstraktní geometrické, nejvýše květinové motivy.

Když Osmané roku 1453 dobyli křesťanskou Konstantinopol (dnešní Istanbul), tak přeměnili největší křesťanský chrám světa (Hagia Sofia) na mešitu. Architekti měli příkaz všechny křesťanské mozaiky zničit, naštěstí neměli to srdce takovou nádheru zlikvidovat, a tak je velice dovedně zakryli (pozoruhodná odvaha). Až otec moderního Turecka, který islám nesnášel - M. K. Atatürk, nechal nádherné fresky odkrýt a mešitu přeměnit na muzeum.

Talent a touha tvořit si samozřejmě nedají poručit, a tak islámským umělcům nezbylo nic jiného, než se realizovat jinak - proto se v muslimském světě rozvinulo výjimečně kvalitní kaligrafické umění (ozdobná forma arabského písma) a ornamentální umění.

Ničení obrazů a soch je typickým projevem islámského militarismu. Když Mahmúd z Ghazny dobýval západní Indii (dnešní Pákistán), nechal při tom zničit největší hinduistické chrámy světa. Byly to skvosty staré stovky a tisíce let. Odhaduje se, že muslimové zde zničili několik set tisíc soch, z nichž mnohé byly uměleckými unikáty z drahých materiálů a nedozírné ceny. Popisy těchto památek se nám dochovaly dokonce v popisech samotných muslimů. Bohužel - jen v těch popisech.

Důkazem existence tohoto zákazu je také důsledné ničení památek všeho druhu, které provádí na obsazeném území tzv. Islámský stát. Před čtrnácti dny dávali v Objektivu na ČT1 reportáž se Sýrie a ukazovali důsledně zničené nesmírně cenné památky z tamních křesťanských kostelů a klášterů.

+1/0
13.1.2016 20:32
Foto

J19i85r68k83a 15O56u84l64i89c79k87ý 3397513101115

Smiluj se Bože nad tímto nebožákem a daruj mu moudrost, které se mu evidentně nedostává ;-(

+4/−1
13.1.2016 16:35

M19i31l53a47n 66S92t41e97h60l33í68k 7440529803761

Pokud má jít o ten samý hoax, který je šířen po internetu formou e-mailu, tak od něj se Lasica distancoval, protože ho neautorizoval.

+1/0
13.1.2016 16:16

P73e66t43r 96S36t35u82c46h97l26í47k 2903303442919

Celý text je jedno velké sebemrskačství evropana, který v depresi hodnotí současnou evropskou společnost. Přitom je naše kultura a společnost především ovlivněna křesťanským ideálem nenásilí, o což se víceménně Evropa snaží . To jí zajistilo prosperitu. Naše společnost, která pracně budovala sociální struktury, rovnoprávnost žen, demokratický systém není duchovně v krizi. Duchovně v krizi jsou jen někteří lidé, kteří v naivní představě duchovního islámu neregistrují jeho temnou stránku a poté píší podobné texty na internet. Navíc, dalším nadstandartem Evropy je svoboda slova a tolerance, i když to druhé nás asi brzo zničí. Za podobný článek v obrácené gardu ale stále kritický, by autor v duchovně ,,nadstandartním" muslimském státě schytal 1000 ran bičem jako bloger v Saudské Arabii. Omlouvám se za překlepy, píšu rychle.

+5/0
13.1.2016 16:09

J13a84r75a 45R53a74n13k 1681396979771

Pane Stuchliku, dovolim si Vas citovat - " Nase spolecnost, ktera pracne budovala socialni struktury, rovnopravnost zen, demokraticky system neni duchovne v krizi" - podle veskerych statistik jsme nejateistictejsi zeme ktera 45 let na demokracii a veskere "duchovno" kaslala, rovnopravnost zen byla..... ze mohly pracovat na kombajnu, vydelky mely stejne nizsi.....

0/0
13.1.2016 21:28

J87i17ř60í 45S22v42o83b22o15d31a 9945538723746

O Češích rozhodně nelze říci, že jsou "nejateističtějším národem světa". Ono totiž hodně záleží na statistické metodice. U nás prostě zmizela důvěra k jakékoli formě organizované víry, což plyne z dlouhé řady negativních historických zkušeností. Ovšem zájem lidí o duchovní témata je u nás značný. Spíše než o národě ateistů lze hovořit o národě, kde není problém začíst se do duchovní literatury jakéhokoli směru. Dokonce bych si dovolil uvést pojem "domácí víra a filozofie". Netvrdím, že je to nějaká ideální cesta, ale duchovní potřeby nelze prostě ze žádného národa vymazat. Navíc Morava a také jižní Čechy si nenechaly vzít své lidové a velmi laskavé pojetí křesťanství ani v období komunistické totality.

A pokud jde o rovnoprávnost žen - zkuste prozkoumat dějiny té Vaší Kanady. Myslím, že když budete chtít, najdete celou řadu "kostlivců ve skříni".

+1/0
13.1.2016 22:28

J35i83ř55í 30K28i12n20d62l 2678297823677

To je jako vtip ? Pokud je to myšleno vážně, tak je to parádní hloupost.

+4/0
13.1.2016 15:20

J16i36ř12í 70C96h13u98d58ý 5468740843615

Souhlasím s tou druhou částí, že našemu světu chybí více toho "duchovna". Ale vynahradit si to tím islámským opravdu za žádných okolností nehodlám.

+3/0
13.1.2016 15:08
Foto

J14i15ř16í 17T39u70r18n41e13r 8698271895573

To je smutný popis našeho světa. Trochu je z něho cítit starého člověka, u něhož se osobní trable promítají do těch společenských, ale v mnohém souhlasím. Poněkud mi ale uniká, jak souvisí to, co jste psal o islámu s tím, co citujete z vyjádření pana Lasici.

Obecně mi nepřijde dobré oddělovat náboženství od aktuálního stavu společnosti, ve které působí. Totéž náboženství může sehrát roli pozitivní i negativní a také to tak v historii často bylo. A je to, myslím i v současnosti. Islám se projevuje převážně negativně, protože (a více tam), kde je rozvratu společnost nebo příslušná komunita.

+2/0
13.1.2016 14:30

J47a20r94o66s35l48a40v 61M53a35r56t20í44n33e90k 8541239375590

Velice by mě zajímalo, jak se s rozdílností v názorech snáší Milan Lasica s Magdou Vašáryovou.

0/0
13.1.2016 13:53

O97n92d26ř23e94j 13K32o96l21á51ř 1643455193221

Ne osvícenství, ale renesance. To je asi největší bota z mnoha dalších bot.

+2/0
13.1.2016 13:49

L23i59b92u13š91e 21H35e54l10m60e79r58o96v93á 7476263865887

Tento text mi přišel už tak před 2 lety a v rozhovoru s Lasicou tento se od toho distancuje s tím, že to nepsal a ani nečetl a neví a jeho žena Magda (kterou jsem mívávala ráda, ale teď zastává názory právě oněch,,elit" )prohlásila, že ona to četla a že jsou to děsné blbosti.

+1/0
13.1.2016 13:28

B42o66h90u63m31i96l 98S63l12á51m29a 1209876888471

Pokud je to pravda, tak mě to vyvádí z míry a velice se omlouvám. Mohu jen dodat, že já osobně bych tam podepsal skoro každou větu. Místy je to možné příliš generalizované či přeexponované, ale na to má (domnělý?) umělec přinejmenším tak trochu právo. Dál si osobně myslím, že Magda Vašáryová by s tím povětšinou souhlasila, jen by to asi nevyjádřila tak pesimisticky.

+3/0
13.1.2016 14:06

J96o31s73e97f 50D31r26á34s53a92l 2654435461

Islám a Křesťanství mají jednu věc společnou...jsou ro monoteistická náboženství, která v určité etapě svého vývoje zela potlačí svobodu těla i ducha. Římané před 2000 lety dokázali postavit stavby, které by nepostavili Evropané ještě ve století 19. Ve 4. století se státním náboženstvím stává křestanství a Evropa upadá na dalších 800 let (do začátku renesance) do období nevědomosti. V době, kdy arabští učenci počítají pohyby planet a rozvíjí medicínu (a jiné vědy), zná Evropa jako léčebný prostředek pouštění žilou, brodí se po kotníky ve sračkách(faktických) a myslí si, že je Země placatá. To se mění až dobou osvícení. V té době zase začíná postupný úpadek arabského světa. Islám je o 600 let mladší než křesťtanství, proto se teď nachází ideologicky na úrovni křesťtanství 15. století. To, že mají také mobily a auta a všechny výdobytky současné společnosti ten rozdíl nesmazává, pouze zmenšuje

+3/−3
13.1.2016 13:23

J15i38ř59í 93K64i74n13d52l 2308587373957

Pane Drásale, kde jste -s odpouštěním takové nebetyčné hlouposti přišel. Arabští učenci počítali pohyby planet ? To je jako pokus o vtip ? Kdyby jste znal historii, tak by jste věděl, že Arabové z Mediny byli nevzdělaní a obsadili Perskou říši, a další říše a odtud pochází vzdělání, ale ne od Arabů. Arabové převzaté vzdělání dál nerozšiřovali a naopak je všemocně potlačovaliaž úplně zaniklo. Všichni vědci, kteří pohnuli vědou do 20 století své vzdělání získali v církevních školách. Získal jej i T. G. Masaryk. Drtivá většina nositelů Nobelových cen byla věřící. Některé krátery na měsíci jsou pojmenované po Jezuitech zkoumající vesmír. Od ranného středověku Církev zákládá školy. U univerzita Karlova byla školou Církevní. K vědeckým objevům moderní doby nepřispěl islám naprosto ničím, v technických oborech dovede přebírat, co pokládá za užitečné, ale samostatného vývoje schopen není.

+7/0
13.1.2016 15:18

J13a37r18a 83R34a89n71k 1891216989721

A co Avicenna, pane Kindle a ten byl jeste drive, nez Averroes...

0/0
13.1.2016 22:03

J72o28s45e67f 25K42o46m70i64n62i62k 4570733905349

Nemohu s Vámi souhlasit snad v ničem co uvádíte, osobně mám přátele, žiji si klidným životem, nepociťuji nedostatek lásky atd... televizi mě nikdo sledovat nenutí :-) Je mi líto, že svůj život cítíte tak pesimisticky..A o islámu se vůbec nemá cenu bavit..

+3/0
13.1.2016 13:13
Foto

V54l23a84d93i76m72í45r 12K46r92o18u49p28a 8127938521342

Já mám trochu pocit, že si pletete dobu, kdy byla arabská kultura na vzestupu, tedy dobu PŘED islámem, s dobou PO vzniku islámu, kdy začal její pomalý, ale trvalý sešup...

+4/0
13.1.2016 13:05
Foto

R16a64d85k75a 28K16i87e19l82b86e72r42g49e79r43o91v10á 6443577150264

jestli je něco rázně v sešupu... je to Evropa se svou hloupostí, stagnací myšlení.. .a tenhle trend hloupnutí Evropy není věcí posledních dvou let.

+6/0
13.1.2016 13:15

B32o98h37u25m97i73l 17S91l28á67m70a 1209386518181

Minimálně před nástupem renesance byl dál, o amorálnosti tehdejší evropské teokracie nemluvě.

+3/−4
13.1.2016 13:19
Foto

R15a57d36k16a 95K83i92e84l72b69e95r23g73e56r28o67v46á 6473177820644

naprostý souhlas,pane Slámo, a přečíst si Židovku z Toleda, zjistíme složitosti a příkré odhalení - že Evropa se měla skutečně od arbského světa , kultury, čemu učit...

to, že západní myšlení není zdaleka to nejlepší , ba dokonce hodné adorace ... bylo nadmíru jasné i lidem kolem půlky minulého století... připomeňme oblibu zenbudhismu... taoismu...

hloupneme, krníme, snažíme se vyhledávat ty, nad nimiž se ,,dá,, lehce ohrnout nos, aby nás živili manuální prací , tou která nám nevoní...

ajestli ,,prý,, je to Vaše podvrh ... je mi fuk...protože ono je vážně jedno, kdo tuhle pravdu ,,o nás,, řekl.

+2/−3
13.1.2016 13:47

B58o60h29u42m80i27l 64S28l12á32m21a 1389356868511

Nebo, když jsme u spisovatele Feuchtwangera, si přečíst Žida Süsse - jak to v Evropě v době "vrcholného baroka" chodilo...

A díky za díky!

+2/0
13.1.2016 14:38
Foto

V18l50a18d41i39m24í64r 55K12r60o42u44p98a 8107348711302

Vy děláte, jako by jeden román dával všechny odpovědi;-D To je stejné, jako bych já bral vážně film Muži v černém, a tvrdil, že všude okolo jsou mimozemšťané.

+1/−1
13.1.2016 15:46
Foto

K67a52r56e96l 16Á73b25e66l37o66v70s47k84ý 7839470693752

... no, tak my co jsme tu dýl, víme, že není potřeba ani román, tobě stačí jeden článek, kteréj si přečteš;-DRv

+1/0
13.1.2016 19:25

J59a94r39a 74R53a50n93k 1141276809471

A co teprve takovy Averroes ve 13. stoleti se svymi znalostmi mediciny, matematiky, astronomie a mnoho dalsich.

0/0
13.1.2016 21:56
Foto

P81a64v28e77l 59D89v69o81ř40á53k 5119765914730

A Babičku jste četla? A něco od Cyrana z Bergeracu, např. jeho scifi o cestě na Měsíc? To byste musela konstatovat, že již v 17. století jsme měli astronauty.

A víte, od kdy znají v Číně rakety? A knihtisk?

A co staří Egypťané (to byli Koptové!), a starověký Řím s akvadukty a bazény (zatímco Arabové se drhli pískem). O Archimédovi něco víte? A o Heronovi, který objevil princip parní turbíny (tzv. Heronova báň).

Učit se, učit se ... a to třetí jsme zapomněl. ;-D

+2/−1
13.1.2016 18:15
Foto

R11a57d93k18a 26K75i93e74l33b50e38r42g55e24r11o62v92á 6883917770844

Pane Pavle Dvořáku, víte, zrovna s Vámi se mi hádat nechce...protože prostě nechce:-) Asi pravdu máte, že jedna knížka to neobsáhne v globálu a faktech, nakonec uznávám jisté autorské možnosti výletů fantazie... ale, na tom obohacení evropské kultury arbským světem cosi je... o vyspělosti kultur zmiňovaných se nepřu ani náhodou...učím dějiny umění... tak jen kdyby to pivo, žejo , za Kleopatry jich prý vařili sedmnáct druhů ... Ale mně jde skutečně o ta vyjádření o nás dneška... a tam bych řekla... ruku na srdce..a myslím, že toto bylo záměrem celého textu. Hezký večer.

+2/0
13.1.2016 18:43
Foto

K71a47r92e87l 93Á23b65e39l31o57v27s46k10ý 7519920103952

... arabové se drhnou pískem i dnes, vono když desítky kilometrů okolo není voda - v poušti, tak toho moc jiného na výběr není - byl jste tam někdy?;-D

0/0
13.1.2016 20:43
Foto

R10a15d52k17a 41K76i48e26l44b55e79r77g60e22r84o24v88á 6393197100304

:-):-)blog, vytištěný ve velkém - považuju za jediné možné: přelepit jím všechny bilboardy u násR^R^R^ a co se obecně týká Milana Lasici ... láska bez výhrad...zkopíruju si , vytisknu...a to i tehdy, že já jsem po listopadu spíš nadějně vyhlížecí... chci potkat ,,přítele,, který...VR^R^boží.... Děkuji za Váš skvělý blog, a to hodně.

+4/−3
13.1.2016 13:00

J32i61ř38í 44S11v91o20b95o54d71a 9185618953876

Jenže ten text, do kterého jste se tak zamilovala, je obyčejný hoax (podvodně šířený e-mail), jehož autorem vůbec není Milan Lasica.

Na této adrese najdete jeho slovenskou verzi, kterou zřejmě ani nesepisoval rodilý Slovák:

http://www.myty.sk/hoax-text-radost-vladnut-tomuto-narodu-nenapisal-milan-lasica/

Navíc - ve svém profilu máte napsáno, že jste "vystudovaná češtinářka a výtvarkářka". Jestli s tímto písemným projevem někoho učíte, tak to je tedy nářez...

0/0
13.1.2016 20:45
Foto

R86a34d77k39a 69K53i70e58l67b84e61r70g44e42r31o21v21á 6833987750774

Tak jste mi konečně nařezal, viďte? Schováno, kopírováno... dopřávám Vám to, pane Svobodo,... Jsou i chvilky, kdy jste se pod mými blogy vyjadřoval jinak. Takže, já si z toho cosi vyberu a Vám popřeju hezký večer...jako už poněkolikáté, smířlivě.:-) představte si to...

+1/0
13.1.2016 21:20

J52i23ř71í 40S83v37o29b89o82d71a 9255638333966

Máte pravdu, že jsem neodolal této až provokativní příležitosti Vás poněkud zasáhnout. Ale musíte uznat, že jsem se nemusel moc snažit. Pokud jsem se Vás však dotknul, tak se omlouvám. Ono je to ve virtuálním prostoru diskuse tak snadné, uvědomuji si, že v reálném životě bych si to nikdy nedovolil.

Do diskuse pod Vaším blogem jsem nikdy nevstoupil. První okamžik, kdy jsem se s Vámi "virtuálně" setkal, byl pod blogem pana Ábelovského a to minulý týden. Navíc už se mně stalo, že jsem se v jedné diskusi potkal s dvěma Jiřími Svobody. Vy máte mnohem originálnější jméno :-)

Děkuji Vám za přání dobrého večera. I já Vám přeji dobrý večer.

0/0
13.1.2016 21:57
Foto

R88a20d98k48a 56K58i72e93l53b82e40r56g76e73r42o59v33á 6623307200434

No, to je mi věc, tedy... tak já žiju v domnění, že mi chválíte Bolavěkrásný cikánský Rokycany a Foriána... a Vy to nejste Vy... tak nevím, vážně nevím. ;-(;-D;-D a myslím to vážně.Ale ještě cosi...

Ono je to ve virtuálním prostoru diskuse tak snadné, uvědomuji si, že v reálném životě bych si to nikdy nedovolil...

možná jedna z nejhezčích věcí, co jsem od koho na blogu četlaR^, vyvěsit pro ostatní... všechny:-)

0/0
13.1.2016 23:39



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.