Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A82d44a60m 44S75t67a42v40a

19. 12. 2014 22:53

"......Podle mne si to zaslouži, stejně jako Masaryk....": Blobíku, a čím?

0 0
možnosti

může povstat z mrtvých,ale Dáša ho opět umrtví;-D

0 0
možnosti

J67o67s15e76f 33P39a74r64á42k

19. 12. 2014 18:10

VH je naším zrcadlem....ti slušní vidí v něm slušnost a ti špinaví a bezpáteřní zase jenom sebe.V

1 1
možnosti

Je to opravdu tak jednoduché?

0 0
možnosti

Jeho humanismus mě oslovoval. Stejně tak mám velmi rád Karla Čapka a jsem rád za to, že jsme měli Masaryka. 

Co však nedokážu pochopit je schvalování bombardování Srbska, kde bomby zabíjely, zřejmě nikoli náhodně, nevinné civilisty. Dále druhou invazi do Iráku založenou na zfalšovaných důkazech o zbraních hromadného ničení. Katastrofální důsledky vidíme v rostoucí hrozbě IS.

Provedl na toto téma někdy Havel sebereflexi nebo byl jeho humanismus čistě selektivní a pouze v souladu se zájmy USA?

0 1
možnosti

Včera jsem jel kolem Národního muzea a na něm visel ohromný billboard s portrétem V.Havla. Pod podrtrétem byl nápis "Havel navždy". Za bolševika se říkalo to samé o Leninovi. Některým lidem se prostě stýská po kultu osobnosti a v osobě Havla by ten kult rádi vybudovali.

3 1
možnosti

Jenže většina Havlových idejí, stejně jako Masrykových, je opravdu věčná. Dokud tu bude lidstvo.

0 1
možnosti
Foto

K60a85r18e76l 49C25a59c18h

19. 12. 2014 15:46

Mně docela konvenuje přirovnání, které na ČR 2 dnes ráno řekl Ivan Kraus. O Václavu Havlovi mluvil  jako  o vizionáři a přirovnal jej k osobnostem jako byl Ghándí a nebo je dalajláma. Vizionář udává směry. Sám není a ani nemusí být dobrým politikem. Je  ale pak věcí politiků, jestli se dokáží takových směrů přidržet, nebo se jim alespoň přiblížit. Pro mně byl Havel presidentem, kterého jsem si mohl i přes veškeré lidské chyby, které mu mnozí vyčítají, vážit. S jeho následovníky již je to poněkud horší. Václav Klaus bylo jedno veliké mínus a Václav Zeman je spíše volba nejmenšího zla z možných variant. Proto stále říkám, že můj president byl Václav Havel i s jeho lidskými chybami (a také - kdo nemá nějakou chybu, že?). Hledání takové osobnosti, která by se mu mohla alespoň přiblížit a byla by ochotna nést svou kůži na veřejný trh, bude velmi těžké.

1 3
možnosti

Ja z tech 3 polistopadovych presidentu davam Havla na 3 misto. A ze vsech nasich presidentu nekam mezi Benese a Hachu.

1 0
možnosti

Lidi, srovnejte se uz s tim, ze Havel neni president, Havel je letiste.

3 1
možnosti
Foto

:-)R^ Rád bych se tu s něčím svěřil. Nevím už, kolikrát jsem četl o adoraci Václava Havla, o nekritickém uctívání, o modle. Ale dosud jsem nečetl ani jeden článek, který by něco takového vyjadřoval. Svinivé, slaboduché špinící články ano, takových jsem našel dost.

Z toho usuzuji, že je projevem blbství psát nesmysly o tom, že Václav Havel je nedotknutelný a není možné jej kritizovat nebo že doknce požívá jakési ochrany kohosi.

Vypadá to, jako by bylo dost těch, kdo špatně snáší, když se o něm píše pravdivě a třeba i s připomenutím nějakých slabostí. Obzvláště to pravdivé připomenutí nějakých slabostí pak může iritovat, neboť to pak vyznívá, jako seriózní pohled a pravdivé a nepředpojaté vnímání, kde chybí některým čtenářům ten lačně očekávaný hnůj, což vyvolává pocit frustrace a neukojení. Nemožnost ukojení.

2 0
možnosti

Já jsem adorací slyšel nemálo, byť mnohdy dobře míněných, obranných. Adorace je stejně jako zatracování samozřejmě projevem nízké klutury myšlení.

1 0
možnosti

Vždy jsem Havla pokládal za moudrého, charakterního člověka. Ale jen do nedávné doby.

Doporučuji si poslechnout v archívu na http://www.svobodnyvysilac.cz četbu z knihy o Václavu Havlovi. Jsou tam svědectví disidentů z okolí V.H.

1 1
možnosti

V čem konkrétně?

0 0
možnosti

Ale Havel jako clovek nebyl bezuhonny ani poctivy. Havel jako modla mozna ano. A po te modle uz mame pojmenovane letiste a jednu mistnost u me doma.

1 1
možnosti

Nebyl úplně bezúohnný, ale poctivý byl, to mu upřít nemůžete.

1 2
možnosti
  • Počet článků 512
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1072x
Psycholog, polyhistor, publicista a spisovatel; zakladatel dobročinného vydavatelství Atelier 89, autor knih Milostné koláže, Základy muškaření a Zapomenutý prorok Tomáš G. Masaryk, editor knihy K.H.B. a T.G.M o svobodném myšlení, spoluautor knih Tomáš G. Masaryk, neomodernismus a Charta 2012 a Věrni zůstaneme. Články publikuje nejčastěji na Aktuálně.cz.

Seznam rubrik