Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K36a11r71e55l 31Á75b74e75l98o42v78s86k38ý 7529900493282

No, myslím, že platí cosi o duchu doby - nelíbí se mi pranic, paušalizování ... a vy jste celkem přijatelný (na tu dobu) posudek Havlíčkův, moc nevylepšil - proč tomu tak bylo je tuším nasnadě, židé ukřižovali Krista a křesťanská společnost, je proto nemá v lásce - opět nic nového, nepochopení - kolektivní vina - jojo, lidi jsou pořád stejní - od dob Babylonu se toho v tomto směru moc nezměnilo :o)))

... pro některé diskuzní příspěvky, nebylo by rozumné si něco přečíst, objektivního myslím - doložitelného - židé žili na území Palestiny, označuje se tak celá oblast - právě v dnešních hranicích od dávnověku - a to už tisíce let před naším letopočtem, v druhém tisíciletí, zde bylo Izraelské království, i v bibli jsou hned na začátku mapy, starý zákon, je zároveň kronikou a pravda, velmi nezáživné čtení o rodech po Adamovi a dalších, vás dovede snad k tomu, že židé a arabové, mají společné předky - snad si to pamatuji dobře, nemám ji po ruce - nelze nic zjednodušovat a ani paušalizovat, chceme-li získat obraz, blížící se alespoň trochu pravdě a máme dnes u možnost, si alespoň nějak informace vyhledat:

https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C4%9Bjiny_Izraele

0/0
15.1.2016 23:17

J55i52ř88í 84Ř81e53z51n86í86k 4252142273285

Na okraj diskuze: v každém případě je nutné chování Státu Izrael posuzovat naprosto stejně jako chování všech ostatních států, velkých i malých.

+2/0
15.1.2016 17:35

J65i95ř30í 77K98i37n71d39l 2748117133257

Izrael vznikl na místě, kde byla jeho původní domovina ke které nikdy neztratili svůj vztah. V Judei, později v Palestině žili od jakživa.V roce 1842 žilo více Židů v Jeruzalémě než Arabů. Žilo zde podle pruského konzulátu 15 000 Židů, v městě Jeruzalém 8 000 , křes ́tanů 2 500 a muslimů 4 500. V roce 1941 žilo v Palestině 65 000 Židů a ve městě Jeruzalém jich žilo 45 000. V Bibli Izrael figuruje 700 x.

0/−1
15.1.2016 17:10

A31d96a31m 35K74o66w81a62l11c95z14y53k 8981658943756

Máte to jako obvykle trochu pomotané. Na území Palestiny nikdy žádní Židé domovinu neměli. Po jistou, ne nevýznamnou dobu zde měli domovinu Judejci nebo chcete-li Hebrejci (židovského vyznání). Nejde ale o jejich původní domovinu, toto území dobyli (území se jmenovalo Kenaan a žili tam Kenaánci). Velká část původních Judejců později přijala islám a s ostatními židy (to je těmi, kteří nadále vyznávali judaismus) na tom území také zůstali. A kde se vzali všichni ti "Židé" z východní Evropy? Ti mají s původními Judejci společné pouze náboženství, jinou vazbu na toto území nemají.

Židovskou národnost si vymysleli teprve sionisté jako součást své rasové ideologie.

0/−2
15.1.2016 18:07

A91l40e33š 88M33o98r34b82i29c27e27r 2699102575711

Jo jo, tuhle tezi teď hodně razí na levici populární historik Šlomo Sand. Potíž s ní je, že národ (národnost) se prostě vymyslet nedá. Nedá se stvořit uměle. Nevím proč si myslíte, že náboženství nestačí k udržení národní identity. Šlomo Sand vypráví totéž, -- že kdyby se před dvěmi sty lety potkali třeba židé z Ruska s židy z Palestiny, neměli by kromě víry nic společného. Jenže kdyby se před dvěmi sty lety potkali třeba Číňan od hranic s Mongolskem s Číňanem z jihočínského moře, tak vypadají každý jinak, mluví jinak, mají jiné náboženství.... nespojovalo by je nic kromě písma. Kdyby si chtěli pokecat, museli by si psát. A přesto by to oba bezpochyby byli Číňani, že?

Zkrátka jestli Židé nevytvořili národ, co jsou potom "Palestinci"?

Na Blízkém východě už mohlo být mnohem líp, kdyby palestinští Arabové koncem devadesátých let, v nejnadějnějších dobách mírových rozhovorů, projevili aspoň minimální ochotu k dohodě. K velkorysé dohodě mocně podporované OSN a garantované silou USA.

Jenže oni se dohodnout nechtěli................

0/0
15.1.2016 19:29

A33d90a31m 49K73o93w62a29l72c18z18y35k 8101758393246

Je dobře, že znáte Šlomo Sanda. Jeho teze totiž dávají naprosto smysl a jsou opřeny o fakta, ne o pohádky (například o exodu za Římanů).

Židé vytvořili národ, ale uměle (díky sionismu) až v minulém století, stejně jako Palestinci, v tomhle si nemají co vyčítat.

Co se týče izraelsko-palestinských rozhovorů, je většina problémů na stráně Izraele - nelegální osady, blokáda, odmítání dvoustátního řešení...

0/−2
15.1.2016 20:20

J15i59ř66í 78S86v61o90b22o38d73a 9985548273266

Vaše "znalosti" historie jsou naprosto zoufalé. Slovo "Židé" je jen českým výrazem pro pojmenování příslušníků židovského kmene "Juda", neboli Judejců. Němci je nazývají Juden, Angličané Jews, Francouzi Juifs, Poláci Żydzi atd.

Poté, co bylo v letech 722 až 721 př. n. l. Asyřany zničeno severní Izraelské království, zůstalo jen Judsko (Judea), tedy království tvořené přeživším Izraelským kmenem Juda. Právě od jména tohoto Izraelského kmene získal jméno celý národ.

V roce 135 našeho letopočtu pak římský císař Hadrián tvrdě potlačil judské povstání za obnovení samostatnosti a nechal podstatnou část obyvatelstva zmasakrovat. Rozhodl se úplně zničit Židy a judaismus. Zakázal Bibli, popravil židovské učence, na Chrámové hoře pálil židovské spisy, vztyčoval modly a nechal celou horu zorat pluhem. Za židovství (judaismus) stanovil trest smrti. Právě v roce 135 je počátek největší židovské diaspory, kdy Židé byli nuceni uprchnout z Judska a rozptýlit se do celého světa. Kdekoli ve světě si však udržovali své zvyky, svou víru i svůj jazyk. Hebrejské nápisy nalezneme ve všech synagogách světa a také čtení Tóry v hebrejštině bylo společné všem diasporním komunitám po celém světě. Židy tedy spojuje nejen příslušnost k národu, ale také kultura, náboženství a jazyk - a to mnohem více, než většinu národů světa. Právě proto si uchovali svou identitu napříč zeměmi světa i časem. Například mít v Evropě v dokladech židovskou národnost nebyla žádná výhoda. Nacistům to pak hodně usnadnilo jejich likvidaci.

Také neexistují žádné doklady o tom, že by Židé konvertovali k islámu a už vůbec ne "velká část". Zato se zachovaly doklady o tom, jak muslimové hromadně vybíjeli Židy právě proto, že odmítali přijmout islám.

Židovská národnost v žádném případě není vymyšlená. Vymyšlený je naopak pojem "Palestinci". Do roku 1965 žádní Palestinci neexistovali. Byli to prostě Arabové. Teprve politická potřeba identifikovat místní Araby jako speciální národ dala vzniknout jménu "Palestinec".

0/0
17.1.2016 18:35

J45i74ř86í 60S11v23o36b91o93d18a 9385218593806

Ve Vašem textu je něco podivného.

Izrael není "jedním z klíčových zdrojů nenávisti muslimů vůči Západu". Židé byli předmětem nenávisti muslimů už od samotného počátku islámu. Prastaré židovské komunity (například medínský kmen Bení Quarajzá) nechal zcela vyhubit už Prorok Muhammad. V masakrech Židů muslimy překonali až nacisté. Dokonce i evropské sředověké protižidovské pogromy měly menší rozsah, než to, co se dělo v islámském světě (stačí vzpomenout obrovské masarky Židů na Blízkém východě a zejména v severní Africe. Největší se odehrál patrně v roce 1146 v Maroku, kdy byly najednou povražděny desítky tisíc Židů (Abú Zikríh Kohenem ze Sidžilmásy uvádí počet sto tisíc).

Píšete, "Buďme tedy vůči Židům spravedliví také my a dnes: i nadále na jedné straně čelí neoprávněným nenávistným kampaním, na druhé straně zdaleka ne všichni jsou neviňátka."

Můžete mně říci, v čem se tedy Židé liší od jiných národů? Proč zrovna u Židů máte potřebu sdělovat, že "ne všichni jsou neviňátka"? To přece platí pro jakýkoli národ na světě.

Jste jeden z mnoha, kteří používají oblíbenou antisemitskou tezi, že "Židé bývají často šedými eminencemi tahajícími za nitky, v ekonomice, politice i v médiích." Je mně líto, ale právě takové názory vedly k holocaustu – ať se Vám to líbí nebo ne.

Také Vaše tvrzení, že "Izrael vznikl násilím a terorem" je hodně přehnané a rozhodně není objektivní. Arabská říše, která toto území předtím ovládala, také vznikla násilím a terorem (výhradně), stejně jako Osmanská říše (také výhradně). Vtip je v tom, že Arabové ani Osmané na území dnešního Izraele nikdy žádný stát nezaložili, ani se o to nikdy nepokusili. O obnovu svého státu zde usilovali po celou historii výhradně Židé.

Postoj Zemana k Izraeli lze jen těžko nazvat "rektoskopií". Za skutečnou rektoskopii lze považovat nadbíhání unijním politkům, kteří zavádějí protiizraelská "opatření", například speciální označování zboží.

Je mně líto, ale Váš názor je typickou ukázkou takzvaného "nového antisemitismu".

+3/−1
15.1.2016 15:42
Foto

R25a72d33k17a 89K12i21e20l42b77e84r71g98e18r21o10v94á 6183117560714

Pane Svobodo, zdravím. Posledně trochu ve při;-D, dnes - já mám Havlíčka nadmíru ráda, proto tu citaci- kde se Havlíček nějak sám vypořádáavá se sebou - chválím. Ale potěším Vás... skutečně v e skriptech pro středoškoláky - a je tomu v literatuře věnováno dost - pogromy, nepřijetí a putování tam i tam, věčné nálepkování, věčné odmítání... neobliba na královských dvorech - pravda, s jednou známou milou výjimkou.

Nedávno dávali skvělý dokument o historii židovského národa ... Tu věčnou nesnášenlivost skrz staletími ... lidi o tom moc nevědí. Ono i o tom je leccos v té mé ,, knížce z Toleda,,.... A proto, ani mně se nepozdává šťastné tu zase nálepkovat , kdo kde tahá za nitky, neboť to svědčí o rozlišování.... takže u mě takhle, s článkem...

Zdravím.

+1/0
15.1.2016 16:33
Foto

K42a47r49e73l 25Á87b22e64l58o49v75s11k20ý 7969640493902

... Židovka z Toleda - přidám i jiné Žid Süss od Liona Feuchtwangera - ale taky třeba Franz Werfel - Jeremiáš (období ca 760 let před Kristem) - Mika Waltari - Jeho království ... Egypťan Sinuhet atd. povětšinou židovští autoři, vyjma Waltariho - píšící o době související, vzdělanci, vycházející z hluboké znalosti židovského prostředí, historie, ale i jiných oborů ... Waltari - historické romány - publicistika - nezapřou ani díla jako právě Jeho království ... mnohé osvětlují, nejen z dějin židovského národa, z vyhnanství v Egyptě atd. RadkoR^;-)

0/0
15.1.2016 23:43

J63i25ř14í 35K41i19n74d39l 2238277803937

Jste typická ukázka antisemity. Jak někdo nepíše takvou nehoráznou pitomost jak z doby komunismu, že "Židé bývají často šedými eminencemi tahajícími za nitky, v ekonomice, politice i v médiích. Dosáhli například toho, že holocaustu (který byli jistě příšerný) využívají k tomu," tak takovou retoriku používali nacisté a komunisté. Jak to skončilo ví každé malé dítě. Prostě svým uvažováním se řadí na úroveň těchto lidí. Tyto lidé jsou mně odporní. Učili vás to ve škole ?RvRvRv

+1/−2
15.1.2016 15:28
Foto

R22a29d19k13a 18K81i34e83l43b73e23r97g54e83r38o19v70á 6883207550594

Pane Kindle, v mnohém souhlas s Vámi, myslím ale - nehrotila bych to...A také... nevím, jak dnes, ale pan Sláma, spravdlivě řečeno, do své diskuze posledně alespoň vstoupil..čehož si i u něj ( i při značných vykřičnících za mne dnes) - vážím.

U Vás ,, doma,, jsem si nějak nevšimla... A nechce se mi používat žádně hodnocení tohoto... nechci to hrotit;-).

+1/0
15.1.2016 16:51

A13l53e85š 51M46o10r38b73i44c12e69r 2419702455291

Nu dobrá. Nicméně některá tvrzení moc nechápu. Třeba že židé využívají holocaustu k tomu, aby jakákoliv kritická zmínka o nich byla chápána jako antisemitismus.

Česká republika jako stát a taktéž její občané jsou k židům v drtivé většině přátelsky nakloněni a i z druhé strany panuje velmi pozitivní vztah -- židé jsou v ČR plnoprávnými a platnými členy společnosti a když jsou dotázáni potvrzují, že je pro ně ČR dobrým místem pro život.

Nevšiml jsem si, že by vyšilovali a něco si vynucovali, i když zde působí sice marginální, ale vyloženě antisemitská síla vedená Adamem Bartošem, která otevřeně vystupuje, publikuje a dokonce se běžně objevuje v mainstreamových médiích.

+2/0
15.1.2016 14:48

A65d97a12m 24K39o65w57a89l11c16z80y57k 8791658683346

K prvnímu odstavci existuje jako vysvětlení krásná knížka profesora Normana Finkelsteina - Průmysl holocaustu.

A k Adamu Bartošovi, ano, objevuje se v mainstreamových médiích, ovšem nikoliv aby promluvil, ale aby byl všemožně pomlouván.

0/0
15.1.2016 14:56

A16l35e43š 19M74o33r61b71i80c94e19r 2979712535661

Pomlouván?

Vždyt ten člověk se vzhlíží v nejodpornějších nácovských kruzích druhé republiky. Je v podstatě nemožné ho "pomluvit".

+1/0
15.1.2016 15:15

A83d47a18m 52K72o85w95a25l93c54z63y83k 8451648523586

Ano, pomlouván, viz např. mediální lhaní kolem tříkrálové sbírky.

0/0
15.1.2016 18:09

A18d75a76m 62K16o36w36a53l42c45z40y43k 8441558593276

I když se najdou věci, se kterými nesouhlasím, tak oceňuji velmi střízlivý pohled na věc, tak rozdílný od těch zdejších fanatických Kindlů, Stejskalů, Vodvářků, Hoffmannových, Tydlidátových a dalších. I proto dávám karmuR^

+1/−2
15.1.2016 14:33
Foto

R57a48d95k19a 71K22i94e47l20b19e48r63g21e48r25o16v38á 6463107320934

Jsem ráda za citaci Havlíčka, ne vše je pro mne od něj příjemné slyšet, ale pro mne je geniální i v tom, jak umí brát věci s širokým záběrem vnímání a nějakým resumé.R^

jinak, mně prostě vadí rozlišování... kdo z těch a těch a jak ... znáte tu hru všichni: osoba, zvíře, město, věc .... různí , stejní, obojací.. to člověk tahá za nitky v politice...atd.

:

+1/0
15.1.2016 14:15

Z87b72y42n92ě30k 33H14l96á54s36n32ý 3674877485979

Velmi trefnéR^:-)

0/−1
15.1.2016 13:07



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.